De hydraulische koppeling werkt niet naar behoren bij het intrappen van het pedaal komt deze niet terug omhoog.
Is dit een hydraulisch probleem of is de drukgroep defekt heeft er iemand wel eens meer deze problemen gehad en wat is de beste oplossing hiervoor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Als je koppelingspedaal niet meer omhoog komt dan kan er lucht in het hydraulische systeem zitten.Deze is te ontluchten door druk op het remvloeistof potje te zetten met een remvloeistof ververs apparaat.
Boven op de versnellingsbak zit de aansluiting van de hulpkoppelingscilinder daar zit een slang aan. Trek de borging van de slang een klein stukje uit en trek de slang iets uit en zet een slangetje op de nippel van de hulkoppelingscilinder druk daarna de slang weer terug en druk de borging weer terug naar beneden.Nu is het systeem ontlucht.Als het koppelingspedaal daarna nog beneden blijft tijdens het intrappen is de hulpkoppelingscilinder kapot.Als je tussen het carter kijk en de versnellingsbak komt daar remvloeistof uit als de hulpkoppelingcilinder kapot is.Daarvoor moet je heel de versnellingsbak verwijderen en dan kan je deze vernieuwen.Het beste is om dan meteen de complete drukgroep te vernieuwen met koppelingsplaat.
groeten van een alfa freak.
Deze week nog een gehad die het hydraulisch lager lek had. Komt dus wel eens voor
ik ben het met joep eens ik heb zelf laast ook een 147 in de garage gehad met het zelfde probleem
bak moet eraf want het druklager is lek of zit vast geroest gr
mark
Hallo,
Ik heb het mijn mijn koppelingspedaal die ik niet vergenoeg in kan trappen als ik bijvoorbeeld wil schakelen ofzo. Als ik de koppeling loslaat en daarna weer intrap doet ie het weer gewoon. Kan het hetzelfde probleem zijn?
Groet
18 jaar
hoe kan je zien of je hulpcilinder stuk is?
[quote=alfa_romeo]Hallo,
Als je koppelingspedaal niet meer omhoog komt dan kan er lucht in het hydraulische systeem zitten.Deze is te ontluchten door druk op het remvloeistof potje te zetten met een remvloeistof ververs apparaat.
Boven op de versnellingsbak zit de aansluiting van de hulpkoppelingscilinder daar zit een slang aan. Trek de borging van de slang een klein stukje uit en trek de slang iets uit en zet een slangetje op de nippel van de hulkoppelingscilinder druk daarna de slang weer terug en druk de borging weer terug naar beneden.Nu is het systeem ontlucht.Als het koppelingspedaal daarna nog beneden blijft tijdens het intrappen is de hulpkoppelingscilinder kapot.Als je tussen het carter kijk en de versnellingsbak komt daar remvloeistof uit als de hulpkoppelingcilinder kapot is.Daarvoor moet je heel de versnellingsbak verwijderen en dan kan je deze vernieuwen.Het beste is om dan meteen de complete drukgroep te vernieuwen met koppelingsplaat.
groeten van een alfa freak.[/quote]
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar