close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo Giulietta 2011: Lege accu, auto niet te openene

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 940A2000, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 125

Mijn auto heeft te lang stil gestaan, dat de accu helemaal leeg is.
Nu krijg ik auto aan de bestuurders kant niet open, denk dat het mechaniek stuk is.
Hoe kan ik toch in de auto om de accu te vervangen of een starthulp te geven.
Ik heb de auto op de handrem en in de 1e versnelling.

Mvg,
Marcel

Geplaatst door

maatje68 (75)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ook geen slot in de achterklep ?
Auto opkrikken een acculader aansluiten op de startmotor dikke rode plus en massa blok , dan laad de accu op en kun je misschien met de cv de auto openen.

kaleido 1 6765
badge vip badge

3 dagen

De achterklep is helaas ook via de cv.
Deze kan je alleen indrukken, niet wegdraaien.
Zit er dus niets anders op dan via de startmotor.
Tenzij iemand weet of ik de motorkap zo open kan krijgen?

maatje68 75

2 dagen

Zonder schade kom je daar niet bij.

kaleido 1 6765
badge vip badge

2 dagen

Vaak is het een kabeltje dat het slot ontgrendelt, misschien krijg je er zicht op van onderen met een goeie lamp...

Beunhaas 1075
badge vip badge

2 dagen

Helaas is daar niet bij te komen.
Toch de onder-plaat eraf, via de dynamo, want de startmotor was niette bereiken, er stroom op kunnen krijgen.
Motorkap open, en de startkabels op de accu.
Deze laadt dan mooi 14 volt via de andere auto, maarrrr...
Ondanks dat de startkabels aangesloten waren, wou de startmotor niet echt inkomen.
Hij pakt ineen keer zoveel stroom en vermoge, dat het dashboard ook gaat knipperen.
Als de startmotor dan wat stroom kreeg, dan klinkt het alsof hij in het niets draait.
Ik dacht riem gebroken, maar dat heb ik gecontroleerd. Distributie kap eraf, wiel draaien, krukas draait en de riem beweegt de nokkenas netjes mee.
Kan het zijn dat de accu na meer dan een half jaar (eind februari) weer dood is.
De auto heeft na die tijd weer stil gestaan.
Of is nu de startmotor aan de beurt?

maatje68 75

1 dag

Een totaal lege accu gaat ook met startkabels er op niet meteen starten.
Eerst zorgen voor een volle goede accu.

Ben hem ondertussen in de schuur aan het opladen, sinds17:00 uur, staat op dit moment pas 2 uur aan de lader.
Afwachten wat hij de komende uren doet.

maatje68 75

1 dag

Morgen proberen

Accu is na ruim 17 uur nog niet vol met de druppel lader.
Ik meet 5,63 volt.
Zo lang heeft een lader toch niet nodig? of kan ik hem beter ruim 24 uur laten laden?

maatje68 75

9 uur

Met hoeveel ampere laadt die druppellader?
Zelfs met pakweg 3A zou hij geen 17 uur nodig moeten hebben om op pakweg 12,5 V te komen
(MITS DE ACCU IN ORDE IS...)

Net nog eens wezen kijken, nu is hij 5,86 volt..
Hij laad met 0.8A, dus waarschijnlijk heel langzaam.
Ik zag deze formule:
7000mAh / 1000mA * 1,15 = 8,05 uren.
Accu is 60Ah, laden met 0.8A
Dan ben ik toch 86 uur bezig of reken ik verkeerd?

maatje68 75

8 uur

Accu lijkt me stuk of er staat iets flink spanning af te nemen , daarom accu leeg.

Die berekening van 86 uur klopt op zich wel, maar de spanning zou ook met 0,8A heel snel richting 11-12V moeten gaan. Zeker binnen een paar minuten. Dus als deze blijft hangen onder de 6V zijn er twee mogelijkheden:
1) je accu is stuk.
2) er zijn verbruikers in de auto actief die proberen op te starten en daarbij meer trekken dan de druppellader kan leveren. Daardoor komt de spanning niet op en blijft er van alles hangen in een ongedefinieerde toestand.

Ik gok zo op de tweede optie, met een druppelladertje dat nog geen ampère kan leveren. Accu loskoppelen van de auto en apart op proberen te laden met je ladertje. Gaat de spanning dan wel vlot richting de 10+V, dan een dagje op drie eraan laten hangen. Of regel een lader met wat meer power. Is ook beter voor je accu.

MDZNL 65

1 uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo Giulietta of stel zelf een nieuwe vraag.