Hallo Allemaal,
Ter info:
Een vriend van me heeft enkele maanden geleden een 156 1.9JTD gekocht. De wagen bleek de wagen de volgende verschijnselen te vertonen. Motor temp. 55-60 graden, verbruik 1 op 16,0.
Nu bleek dat de stekker van de LMM los hing. Deze vastzetten resulteerde in een zeer lauwe motor (alsof je in de derde versnelling wegrijdt).
Ik heb de luchtfilterkast opengemaakt en schoongemaakt met de stofzuiger en vervolgens met spiritus . De LMM eruit gemaakt en deze met een half wattenstaafje en spiritus schoongemaakt van vet en stof.
Bij het terugplaatsen van de onderdelen heb ik de naad van het filter aan boven en onderzijde bedekt met een rups kit om leklucht (vuil) te voorkomen.
Nu de LMM wel aangesloten. De auto is iets sneller, de temperatuur schommelt afhankelijk van de belasting tussen 80 en 90 graden en het verbruik zit nu op 1 op 18,3.
Ik ben tevreden over het resultaat. Toch lijkt me de motor nog te dof van klank en iets te traag. Ik mis het felle nagelen wat ik verwacht van deze auto. Heeft iemand een idee of nog iets te verbeteren valt?
PS, foto van de schoongemaakte sensor van de LMM:
[url=http://imageshack.us][img]http://img232.imageshack.us/img232/4443/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met een goede luchtmassameter moet hij even goed trekken als met de stekker eraf.
michel je zou de waarde van de luchtmassameter moeten meten dan kunnen ze vergeleken worden met de fabrieks gegevens want als de waarde telaag is dan is de trekkracht ook minder.
groetjes jan.
Jeroen,
Als je gelijk hebt, en dat klopt met mijn bevindingen, dat heeft de LMM alleen een positieve invloed op het verbruik en de motor temperatuur. Dankjewel voor je bijdrage want dat betekend dat de LMM bij mij nu goed is.
Jan,
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om hier metingen aan te verrichten. Waarschijnlijk zou de uitgangspanning met een milisecondeinterval gemeten moeten worden en geregistreerd met een datalogger. Wanneer ik dan de fabrieksgegevens ernaast zou leggen dan zou ik er misschien iets aan kunnen zien.
Michiel
18 jaar
michiel het is niet zo dat als de stekker eraf ligt de trekkracht het zelfde is als dat de stekker erop zit.
want als de stekker eraf is gaat hij gemiddelde waarde aangeven en staat daar in vast dat houd in dat hij niet zijn maximale trekkracht meer heeft.
als het bij jou niets geen verschil is dan zal je tocht denken dat je luchtmassameter niet zo erg goed meer is.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar