close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 156: motor houd in rond de 2500 a 3000 toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 jtd 115pk

Hallo,

dit is de eerste maal dat ik gebruik maak van zo een informatie kanaal en hoop hier een antwoord te krijgen . Ik heb dus een alfa 156 1.9 jtd 115pk. Deze wagen is geweldig maar ik vind dat er meer moet inzitten . Ik kan dus niet vergelijken wat de prestaties zouden moeten zijn . De auto trekt wel maar houd precies in bij 2500 a 3000 toeren ( lichte schokjes ) . Eens geschakeld loop de motor weer goed op maar trekt niet echt . Ik heb veel verhalen gehoord rond de LMM en de egr klep . LMM heb ik vervangen en merk geen verschil. Ook de LMM ontkoppeld en geen verschil merkbaar . Dus misschien is het de egr klep . Ik had graag een goede uitleg van wat ik juist zou moeten doen om deze af te dichten ( liefst met tekening ) . Ook ben ik vandaag naar de technische keuring gegaan en de co uitstoot gaf 6 aan en ik mag maximum 3 hebben . Heeft dit verband met elkaar ? De wagen heeft nu 196000 km en draait als een klok . Volgens mij moet dit niet zo erg zijn maar ik had het graag opgelost .


Alvast bedankt

Geplaatst door

tatay (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de LMM is die vervangen voor een ORIGINELE ?
overigens een dipje zit er bijna standaard rond die toerentallen, maar dat is maar een hikje

erka 0
badge

15 jaar

[quote=erka]de LMM is die vervangen voor een ORIGINELE ?
overigens een dipje zit er bijna standaard rond die toerentallen, maar dat is maar een hikje[/quote]
Het is geen origineel maar daar er geen verschil is tussen aan- of afgekoppeld zal het dat toch niet zijn . Hoe kan ik de egr klep nazien ?

W

tatay 0

15 jaar

[quote=tatay][quote=erka]de LMM is die vervangen voor een ORIGINELE ?
overigens een dipje zit er bijna standaard rond die toerentallen, maar dat is maar een hikje[/quote]
Het is geen origineel maar daar er geen verschil is tussen aan- of afgekoppeld zal het dat toch niet zijn . Hoe kan ik de egr klep nazien ?

W[/quote]
O jawel daar kan ZEKER verschil inzitten !!
maar omdat je al schrijft dat er geen verschil zit tussen aangesloten en losgekoppeld kun je de LMM nagenoeg uitsluiten.
echter om het zeker te weten zouden ze deze moeten uitlezen tijden het rijden !!
de EGR zou ik gewoon afdoppen...plaatje ertussen en klaar.
gewoon plaatsen aan de kant van de luchtinlaat.

erka 0
badge

15 jaar

[quote=erka][quote=tatay][quote=erka]de LMM is die vervangen voor een ORIGINELE ?
overigens een dipje zit er bijna standaard rond die toerentallen, maar dat is maar een hikje[/quote]
Het is geen origineel maar daar er geen verschil is tussen aan- of afgekoppeld zal het dat toch niet zijn . Hoe kan ik de egr klep nazien ?

W[/quote]
O jawel daar kan ZEKER verschil inzitten !!
maar omdat je al schrijft dat er geen verschil zit tussen aangesloten en losgekoppeld kun je de LMM nagenoeg uitsluiten.
echter om het zeker te weten zouden ze deze moeten uitlezen tijden het rijden !!
de EGR zou ik gewoon afdoppen...plaatje ertussen en klaar.
gewoon plaatsen aan de kant van de luchtinlaat.[/quote]
ik heb de originele nog liggen . Het is een bosch f00c2g2044. Ik had die uit voorzorg vervangen . ikga die terug plaatsen daar ik de luchtfilter moet vervangen . Is het een lange karwei om de egr af te doppen ? Heb je enige fotos ? Heeft dat invloed op de co uitstoot daar ik op de keuring 2 x de toegelaten waarde had . Misschien ligt het aan het veranderen van de lmm dat die waarde nu zo slecht is .

tatay 0

15 jaar

[quote=tatay][quote=erka][quote=tatay]
Het is geen origineel maar daar er geen verschil is tussen aan- of afgekoppeld zal het dat toch niet zijn . Hoe kan ik de egr klep nazien ?

W[/quote]
O jawel daar kan ZEKER verschil inzitten !!
maar omdat je al schrijft dat er geen verschil zit tussen aangesloten en losgekoppeld kun je de LMM nagenoeg uitsluiten.
echter om het zeker te weten zouden ze deze moeten uitlezen tijden het rijden !!
de EGR zou ik gewoon afdoppen...plaatje ertussen en klaar.
gewoon plaatsen aan de kant van de luchtinlaat.[/quote]
ik heb de originele nog liggen . Het is een bosch f00c2g2044. Ik had die uit voorzorg vervangen . ikga die terug plaatsen daar ik de luchtfilter moet vervangen . Is het een lange karwei om de egr af te doppen ? Heb je enige fotos ? Heeft dat invloed op de co uitstoot daar ik op de keuring 2 x de toegelaten waarde had . Misschien ligt het aan het veranderen van de lmm dat die waarde nu zo slecht is .[/quote]
de uitlaatgasmeting zal er op vooruit gaan, dus beter worden na afdoppen van de EGR.
mijn JTD had waardes die nog niet eens op 20% van de max. toegestane waarde waren.
vraag me trouwens af of die LMM wel de juiste is met dat nr.
wellicht ook eens naar www.alfaromeo156club.nl surfen en daar even vragen wat het juiste nr is.

erka 0
badge

15 jaar

[quote=tatay]ik heb de originele nog liggen . Het is een bosch f00c2g2044.[/quote]
dat is geen bosch nr, en ook geen alfa romeo of fiat nr....

bosch nrs zijn 10 cijfers lang, en beginnen gewoonlijk met 0...

vb: 0 280 150 702

dat is een injector....

AR 67202 0
badge

15 jaar

Bosh nummer zijn oa 0281 002 309 of 0.280.218.019
( even het 156 forum door gespit )
via ePer zou je het preciese nummer kunnen opzoeken, even google raadplegen op ePer, je komt dan uit bij een Lancia site

erka 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.