hoor regelmatig dat je de krukaslagers moet vervangen bij kromme kleppen...is dit waar?klinkt mij bijna als onzin ,of toch niet???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat lijkt mij niet nodig, ik denk dat het belangrijker is om de zuigers na te meten en eventueel te vervangen omdat die flink vervormd kunnen zijn.
krukaslagers niet, wel de drijfstanglagers... die hebben veel kans om plat geslagen te zijn...
zou je wel aan revisie beginnen ? een ruilmotor lijkt me een goedkopere en zekerdere oplossing.
revisie vind ik beter omdat je dan weet wat je hebt...
drijfstanglagers vervangen dus...
maarre heeft nu op dit moment enkel het lager mogelijk schade of heeft de krukas ook geleden?
15 jaar
krukas heeft nog niet geleden, omdat je met een gebroken riem toch direct stilvalt. de echte schade komt van rijden met de misvormde lagers
[quote=AR 67202]krukas heeft nog niet geleden, omdat je met een gebroken riem toch direct stilvalt. de echte schade komt van rijden met de misvormde lagers[/quote]
Als je rijdt, zal je krukas toch enkele omwentelingen maken (motor wordt dan aangedreven door de wielen).
In theorie krijgen de krukas lagers ook een klap als de zuiger tegen de klep loopt;
maar de krukas is 5 keer gelagerd, elke drijfstang slechts 1 keer... en van de enkele omwentelingen heeft de geharde krukas niet te lijden, de schade wordt gewoonlijk pas hoorbaar na ongeveer 1000-2000 km....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar