Heb de distributieriem vervangen en nu klopt de motor als hij warm wordt. Het is niet tikken van het blok maar een tok (hol), alsof hij tegen iets aan klopt.
Bij koude start loopt hij fantastisch en rustig. Maar na 10 min rijden komt langzaam de klop erin. Er wordt gezegd dat ik de spanner te strak heb staan en deze door zijn eind heen klopt.
Iemand ideeen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat lijkt me aanlopen van een van de pully's of rollen tegen de distributie beschermkap. heb je zonder de kap geprobeerd, is dan nog, met een langen schroevendraaier tegen oor en tegen verdachte delen houden, zo ga ik te werk om geluidjes op te sporen , kan een van de rollen zijn,
Mijn lagerschalen maken herrie (gecheckt in de garage) kun je die vervangen of is dat nutteloos ? Misschien iemand een blok ? 3.0 12v
10 jaar
Kan een blok van 164 er ook in gelepeld worden ? Of moet je dan dingen overzetten ?
10 jaar
Is toch zelf te doen, carterpan eraf, drijfstangvoeten eraf en en je bent er, aanhaalmomenten moeten wel juist zijn.
Vindt het toch raar dat je na een distriewissel zijn drijfstangvoetlagerschalen vervangen moeten worden, hoe zit het met de timing, was zijn nokkenas geblokeerd tijdens het aanbrengen van zijn riem, bij Alfa moet het ZEKER 100 percent zijn, zijn BDP wordt bepaald door een micrometer, heb toch mijn twijfels van de schaaltjes, maar het kan, is toch optisch te controleren.
En een motor van een 164 durf ik niet zeggen, zonder aanpassing NO WAY.
Gr.
Jantje
Ps: ben tss. door aan een 166 bezig me lagerschade, OOZAAK zeer slecht onderhoud.
Als je dat ziet, weet je al je al genoeg.
10 jaar
Hey Jan,
Thanks voor de reactie.
Net opgehaald uit de garage, timing stond goed. Maar nu knippert ook het olielampje bij stationair en als ik gas geef gaat hij uit. Kan het niet een oliepomp zijn ? Dus lagerschalen is wel te doen maar moet de krukas niet te beschadigd zijn ?
Gr Tony
10 jaar
Zijn oliepomp zou ik toch nakijken, want kijken is weten.
Hoop dat zijn krukas nog goed is, weet je pas als zijn schaaltjes eruit zijn, ik zou toch zijn oliedruk laten meten, hoop dat er niet een verstopping is, de motor van mijn 166 heb ik gewoon volledig gedemonteerd, wat een drap erin zit, moet gespoeld worden.
Je kent dat, olie bijvullen en niet verversen, wagen heb ik aangekocht om eraan te werken, ze waren daarmee begonnen en hebben ze gewoon alles laten liggen en bij mij thuis afgezet, moeilijke klus voor mij, halve motor lag gedemonteerd in de koffer, maar ja opgemak moet het wel lukken hé, ik hoop echt de zijn krukas ok is, anders heb je natuurlijk heel veel werk, ze zeggen van zijn krukas te slijpen, maar ben toch voorstander van een ander, een goede tweedehandse bv.
Laat maar iets weten wat zijn oliedruk is, en hoe zit het met de speling van de kleppen ?
Of je met een Alfa rijdt of een andere merk,kortom met een wagen moet je gewoon geluk hebben, rijdt momenteel in een Alfa 75 met rond de 300000 km, en rijdt nog altijd als een klok.
Gr.
Jantje
10 jaar
Kan ook door een verzadigde oliefiter zijn in de carter ?
Gr.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo Spider of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar