er zit een geluid in het onderblok het klinkt als kapotten klepstoters.
er zit een nieuwe nokkenas steller en stoters in
ik heb de carter al gedemonteert en alle lagers gecontroleerd.
deze waren niet blauw of beschadigd alles zag er piek fijn uit .
ik heb ook de balansassen los gemaakt en de auto gestard.
het geluid blijft er in zitten.
ik begin langzaam te denken aan het dubbel massa vliegwiel van selespeed versnellingsbak.
heeft iemand dit probleem ook al eens gehad.
of weet iemand wat het kan zijn .
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luister met een zg stethoscoop. en je kunt haarfijn bepalen of het geluid uit het koppelingshuis komt.
Ook een van 16 nieuwe stoters zou onvoldoende olie kunnen hebben of krijgen.
Denk om de juiste kwaliteit van de motorolie!
ik heb alles nog eens gecontroleerd.en er komt niet genoeg olie druk in de cilinderkop.de nieuwe stotters vullen zich niet goed
ik heb de oliepomp gedemonteerd en die zag er als nieuw uit alleen zaten er krassen in het overdruk ventieltje en gleed de plunjer niet erg soepel er door heb het overdruk ventiel schoon en gangbaar gemaakt.
ik ga naar de kerst alles weer opbouwen en olie druk op de pomp meten en op de ciliderkop.
als het dan nog niet weg is moet ik de kop er maar van af halen om te laten afpersen.
als iemand nog een mogelijke oplossing weet graag.
12 jaar
Waarom de kop eraf?? Hoezo afpersen? Wacht verwacht je daarvan?
als ik niet genoeg olie druk boven in de kop krijg en in het onderblok wel kan het probleem allen nog maar in de koppakking of een gescheurde olie toevoerkanaal in de cillinderkop zijn en daarvoor moet ik de cillinderkop laten afpersen .
dit probleem komt vaker voor bij een opel dan zetten ze er een bus in
12 jaar
Wat denk je van een verstopping??? Als de olie weglekt door een scheur zal die toch wel ergens terecht moeten komen? Heb je de olie pomp gedemonteerd?? en lekt die niet langs de aansluiting op het blok? Maar lochischer zou zijn om de oliedruk met een losse meter te meten.
Ik denk aan vuil of slijpsel in de olie waardoor de stoters zijn gaan klemmen. maar ook een verkeerde motoroliekwaliteit kan er voor zorgen dat de stoters zich slecht vullen. ( ik zou in dit geval (tijdelijk) de dunst vloeibare olie gebruiken welke is toegestaan.
Veelvuldig het filter vervangen en een paar keer extra verversen kan misschien het euvel verhelpen.
het is opgelost het was een reeks van kleine dingen .
oliepomp overdrukklep zat een beetje klem .
dat gerepareerd was de druk nog niet goed
toen andere olie de wagen had pas 83000 op de teller dan zit er nog 10w30 in
ik denk dat die is terug gedraai en veel meer gelopen heeft boven 100000 moet er 10w60 in
dat dus gedaan en een nieuwe filter toen gemeten was de druk goed .
gestart en het meeste geluid was weg maar niet helemaal.
toen de nieuwe hydrostoters gecontroleerd.
en wat blijkt een was helemaal defeckt weer een nieuwe gekocht en alle geluid was verdwenen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar