Beste mensen ik zal gewoon vanaf het begin beginnen.
Sinds een tijdje is mijn auto heel erg naar benzine gaan ruiken. Even later heb ik een benzine pomp besteld en de nieuwe benzine pomp in mijn alfa geplaatst. Maar nu begint mijn auto kei hard te ratelen vanaf de motor en tijdens het rijden als ik mijn koppeling intrap kan de motor zonder te stotteren ineens uitvallen. Heeft dat te maken met mijn benzine pomp die een tijdje stuk was of is dit een heel ander probleem?
Weet iemand hier raad mee? Ik heb werkelijk geen idee wat het probleem is!
Het gaat om een Alfa romeo 156 1.8 twinspark uit 1999.
BVD,
Naftie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Naftie, Als het niet de nieuwe pomp is die ratelt heeft het niets met de vervangeing ervan te maken. Geef eens wat meer informatie over de plaats waar je de ratel hoort en bij welke omstandigheden het erger of juist minder is?
Maar Bein in elk geval met handmatig de motorolie te peilen.
Hoeveel olie druk heb je koud stationair en bij 2000 toeren?
En hoeveel warm stationair en bij 2000 en 4000 toeren?
Cor,
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik mijn olie druk moet meten. Ik laat me auto eens in de maand langs de garage brengen om gewoon onderhoud te doen en dan word ook altijd met olie ververst of nagekeken. De ratel van de motor lijkt bij de injectors vandaan te komen. Hoe hoger de auto in de toeren komt hoe harder de ratel is. Als ik met de auto rij en ik blijf een constante snelheid rijden op lage toeren dan hoor je hem wat minder, maar als ik dan mijn gaspedaal los laat begint ie in een keer weer heel hard te ratelen. Ik heb een filmpje van het geluid ge upload op youtube http://youtu.be/1tDemA_iI6E misschien dat dit het wat duidelijker maakt! :)
12 jaar
Zo te horen een probleem ib de distributie. waarschijnlijk een of meer nokken in een nokkenas versleten.
Maar het kan ook zijn dat er een probleem met een zuiger is. In ieder geval een ersnstige (kostbare) zaak.
Vooral de kwaliteit van de smeerolie bepaalt of de nokkenassen voortijdig versleten raken. De motorolie moet voldoen aan de eisen welke in het instructie boekje staan vermeld. Het merk maakt niet zo veel uit, wel de soort.
Als je laat repareren? zorg dan dat alle slijpsel uit de motor verwijderd is na reparatie en eer je weer gaat rijden. Anders begint de ellende weer opnieuw.
Kijk eens wat een goed ander motorblok moet kosten?/ Volgens mij zat hetzelfde blok in de 145/146/155/147 enz. Misschien valt het dan nog enigszins mee?
Hartstikke bedankt!
Ik heb hem voor de zekerheid toch nog even naar de garage gebracht. Grapje koste me 160 euro maar ik weet nu wel waar ik aan toe ben. Ik heb geen goede motoren kunnen vinden voor mijn auto voor een degelijke prijs dus ik denk dat ik mijn vriendje maar gedag moet zeggen!
Iig bedankt voor het reageren op mijn vragen!
12 jaar
waarschijnlijk heeft de TS zonder / of met te weinig olie gelopen en zijn de lagerschalen waarschijnlijk naar zijn grootje geweest.
een gebruikt blok vind je wel bij Alfa specialist A37 ( sloperij ), Auto Move of bij ATS in Beek en Donk.
Dit klinkt als een krukaslager die overleden is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar