close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo GT 2005: Schakelen Selespeed

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 937A1000, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 122

Hallo,

Hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen voordat ik duurdere onnodige reparaties moet laten uitvoeren:
Mijn Alfa GT (2005) heeft tot 2x toe niet meer willen schakelen. De selespeed wilde niet uit neutraal en in die situatie kon de auto ook niet meer worden gestart.
Uiteindelijk een klein stukje vooruit geduwd en het probleem was daarmee verholpen. Ik heb me daar toen niet echt druk om gemaakt en eerst maar eens de schuld aan mijn vrouw gegeven die de koppeling niet de tijd had gegeven om aan te grijpen oid.
Nu heb ik kort nadat ik de accu heb uitgewisseld al twee keer een 'storing selespeed' voorbij zien komen zonder dat er zich een probleem voordoet: ik kan gewoon schakelen naar alle versnellingen. Dus auto 30 meter vooruitgereden, uitgezet, opnieuw gestart en melding verdwenen....

Heb nog niet laten uitlezen. De complete koppeling, actuator en selespeed pomp zijn 20K kilometer terug compleet vernieuwd.
Kan het zijn dat desondanks opnieuw moet worden ingeleerd en zo ja, kan dit na zoveel km foutloos rijden?
Heb al vaker gehoord over de neutraal schakelaar die aan vervanging toe kan zijn, tot zelfs de pomp aan toe....

Iemand misschien een idee dat mij op weg helpt?

Alvast bedankt!

Geplaatst door

avoudheusden (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Accu spanning voldoende?
Je krijgt bij een selespeed hele vreemde storingen als de accu slecht is.

En anders de accu ff 30 min eraf, dan start hij meestal wel.

Uitlezen is eigenlijk het meest voor de hand liggend.

Met MES of anders met de examiner, geen obd2 lezer.... daar heb je niets aan

Bedankt! Heet euvel deed zich idd voor (storing melding) na het uitwisselen van de accu. Het probleem niet meer willen schakelen vanuit Neutraal en gelijktijdig ook niet meer kunnen starten heeft zich één keer voorgedaan na het wisselen van de accu. Zou dat mogelijk de rem schakelaar kunnen zijn? Kan me niet herinneren of ik toen en alarm zoemer kreeg, want ik stond het verkeer vast te houden....
Ga hem dus eerst maar eens uit laten lezen.
Groeten,
Arnold

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo Gt of stel zelf een nieuwe vraag.