Alfa Romeo GT 2004: Selespeed probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2000

Hallo,

Sinds afgelopen maandag wil mijn selespeed plots niet meer werken naar behoren. De week ervoor deed alles het nog prima, toen ik hem wegzette ook, daarna wilde ik hem starten en ineens ging hij raar doen en kreeg ik de melding storing selespeed.

Om het even vrij kort te houden, ik heb al een diagnose laten stellen bij een lokale alfa garage, ze hebben me keurig uitleg gegeven en geholpen maar aangezien het een prijzige reparatie is volgens hun wil ik toch graag een second opinion.

Eerst even uitleggen hoe ik het meemaak:
De auto wil niet altijd in zijn 1, hij springt dan direct terug naar neutraal, in zijn R af en toe hetzelfde. Als hij overschakeld duurt het schakelmoment wat lang, zodra hij naar zijn 3 schakeld, of terugschakeld geeft hij een storing (niet altijd). Het vervelendste is dat hij niet in zijn 1 blijft, als ik afrem en de auto in zijn 1 zou moeten springen zet hij hem in Neutraal.

Wat ik van de garage gehoord heb:
De regelunit van de druk is kapot, heel de unit is over de 1000 euro + inbouwkosten dan nog.
Foutmelding: P1773 - druk hydraulisch circuit. P0856 - berichten VDC (vanaf can)


Goed ik had al het een en ander opgezocht op internet, waarbij ik toch vrij snel bij de hydraulische accumulator bol uitkwam.
Ik vroeg nog of de hydraulische accumulator niet los vervangen kon worden, maar blijkbaar kan dat niet bij dit model? Klopt dat?
Pomp slaat dus wel aan, maar loopt naar mijn mening nogal kort (slaat vrij snel weer af).

Wellicht zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en het anders hebben kunnen oplossen? Dan hoor ik het graag.
En nogmaals, het is niet omdat ik twijfel aan de deskundigheid van de garage, alleen je weet maar nooit of er iets door de vingers is gezien.

Alvast bedankt.

w116 Benz

Geplaatst door w116 Benz (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo Gt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

w116 Benz (0), 11 jaar geleden

Na enig zoekwerk en nog even contact gehad te hebben met de garage heb ik denk ik het juiste probleem kunnen vaststellen.

Te hoge druk in het systeem bleek het probleem, op andere fora gevonden dat dit aan de accumulator bol ligt.
Inderdaad niet los te bestellen via Alfa, maar wel los te bestellen via Fiat als het goed is, exact hetzelfde onderdeel.

Komend weekend ga ik proberen de bol te demonteren en dan vervolgens de nieuwe bestellen/ halen en deze monteren.
Systeem moet wel ontlucht en opnieuw ingeleerd worden daarna.

Ik zal even posten wanneer het gelukt is, zodat mensen met hetzelfde probleem niet ook voor een dergelijk hoge rekening komen te staan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo Gt of stel zelf een nieuwe vraag.