auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Alfa Romeo 147: Treklager uit de drukplaten halen?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 937a2000, Motorinhoud (cc): 1910, Vermogen (kw): 85

Hoi, kan ik van een vrij recente valeo koppelingsset het treklager netjes uit de drukplaten halen zodat ik het lager kan hergebruiken? De spullen zijn allemaal 2 maandne oud, zou jammer zijn als ik het lager weer moet vervangen. Wie heeft er ervaring mee, heb ergens iets gelezen dat het alleen met speciaal gereedschap zou kunnen???Klopt dat?

Geplaatst door

Markiesje (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is opgelost, met 3-4 handen gaat het makkelijk. Vanuit koppelingsplaat zijde van de drukgroep, bijv. 3 stanley mesjes tussen de drukgroep en het treklager duwen. Want daar zit een springveer. Je moet dus die veer naar binnen drukken ietsjes zodat het treklager ontgrendeld.
Dan kan een andere persoon met een rubberen hamer ohet treklager terug tikken en dan zijn ze los van elkaar.

Bij het treklager dan wel even de kunstof ring terug over de springring schuiven, dan kan het lager weer hergebruikt worden.

In dit geval ging het om een maar 2 weken gebruikt Valeo treklager/drukgroep(was ee kompleet nieuwe Valeo koppelingsset).

Markiesje 0

8 jaar

Mag ik vragen waarom het opnieuw los moest? Bij mij is juist het probleem dat tijdens het rijden se treklager is losgeschoten, lijkt het. Koppeling is gisteren vervangen..

Motor bleek defect, koppeling was net nieuw, lager alleen kost al behoorlijk. Was Valeo, is toch behoorlijk kwaliteit. Welk merk heb je latenn monteren? Zou normaal toch gewoon moeten houden als hij er goed in gedrukt wordt. Misschien kun je hem weer terug erin klemen dor de hevel ver genoeg in te drukken.

Markiesje 0

8 jaar

Ik heb ook valeo laten monteren. Alleen is hij er met monteren niet in gedrukt. Alleen vanaf de buitenkant (hevel) toen alles terug was gemonteerd. Het is me helaas nog niet duidelijk wat er mis is gegaan..

Ja die moet ook door de hevel erin worden gedrukt. Moet duidelijk hoorbare klik zijn. Ik zou de cilinder eens los maken en het nog eens proberen van buiten af. Let op het is een trek lager, geen druk lager. wordt dus tegenover gesteld aan de normale bedienings richting erin de drukt. Hevel moet je dus de andere dichting uit bedienen als wat de koppelingsbediening zou doen. De koppelingscilinder maak e los door de circlip los te maken. Daarna eventueel even de bevesteging van de bedieningscilinder op de 3 bouten los maken.

Markiesje 0

8 jaar

Alles werkt weer tiptop, de arm van de hulpkoppelingscilinder zat waarschijnlijk scheef, tenminste dat denk ik anders kan ik niet verklaren waarom het voelde alsof bij de tweede helft zo hard was dat er iets blokkeerde. En er zat lucht in het systeem. Na het ontluchten werkt het pedaal weer naar behoren. Bedankt voor het meedenken!

Met lucht in het systeem komt die niet ver genoeg vrij. De rest kan ik me ook niets bij voorstellen.

Dat vanaf de buitenkan in klicken van het lager is normaal gewoon goed/de bedoeling, juist omdat het een treklager is werkt het in de andere richting en kun je hem niet met de pedaal erin drukken.

Markiesje 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.