Wanneer ik 120 km/h of harder rijdt, begint mijn hele auto te trillen. Niet in het stuur, maar de auto zelf, ook de achterruit zie ik trillen. Uitlijnen en balanceren hebben niet geholpen. Ook als ik met deze snelheden de koppeling intrap, blijft de auto trillen. Wat zou het in mijn geval kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motorsteun kapot? Wielager? Kromme remschijven?
gecupte achterbanden of ovale achterbanden komt eerder.
schok brekers.
18 jaar
Ik heb het reservewiel eerst links en toen rechtsachter eronder gelegd om te proberen. Het trillen leek iets minder. Nu heb ik de voorwielen er achter onder gelegd en andersom. Het trillen is nu verholpen, alleen trekt de auto nu naar links. Is het nodig om de auto opnieuw uit te lijnen na het verwisselen van de wielen?
18 jaar
nee dat is niet nodig, je uitlijning mankeert immers niks aan.
je geeft zelf al aan dat het trekken is ontstaan na het omwisselen van de wielen.
dus duidelijk een bandenprobleem.
Voordat ik de wielen heb verwisseld is de auto uitgelijnd, dit lukte niet helemaal door waarschijnlijk een iets kromme draagarm. Toen trok de auto iets naar rechts.
Nu, na het verwisslen van de wielen, trekt de auto naar links en zelfs meer dan dat 'ie daarvoor naar rechts trok.
Dus als ik het goed begrijp hoeft de auto niet opnieuw uitgelijnd te worden als ik de wielen verwisseld heb?
18 jaar
Kijk de rubberbussen vna je stabilasator na ieder geval de achterste stabilisator gaan veelal kapot, maar misschien zit er wel klonten zand op je draagarmen.
18 jaar
En hoe is het afgelopen??
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 33 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar