Bij zwaardere belasting van de turbo (stevig doortrekken) voel je de auto herhaald inhouden, turbo valt even weg (gevoelsmatig als een soort toerenbegrenzer).
Dit doet zich voor vanaf ca. 3.000 toeren en is heviger/beter voelbaar in de Dynamic stand dan in de Normal stand.
Wellicht logisch ivm de sportievere stand waarbij meer van de turbo wordt gevraagd.
Wanneer de auto begint in te houden, hoor je ook de dumpvalve(?) kortstondig blazen, net als bij het overschakelen.
Voor zover ik mij voor kan stellen kan het systeem zijn druk niet (volledig) kwijt.
Geen (motor)storing op het dashboard.
Het enige wat (voor zover ik weet) is vervangen/veranderd is de electronische klep/potje die aan de radiateur hangt.
(misschien slangetjes verkeerd aangesloten?)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de dumpvalve gaat afblazen denk ik aan een gasklep die dicht valt/gaat.
Kan een probleem met de gaspedaalsensor zijn, of het gasklephuis.
Als de waste gate open gaat kan het een te hoge turbodruk zijn, waar erg actief op geregeld wordt.
Met rijdend uitlezen door de dealer (of iemand met gelijkwaardige apparatuur) zou je wat moeten kunnen zien.
Het waren de slangetjes van het electronische turboklephuis.
Na omwisselen is het opgelost.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo MiTo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar