Ik wil mijn veren vervangen voor verlagingsveren.
Nu was ik met de achterkant begonnen, maar dat is niet gelukt.
Ik heb het idee dat ik de gehele ophanging moet los halen. Klopt dat?
Moet ik alle draagarmen (3) loshalen of eraf halen om de veer te kunnen vervangen?
Vooral de schokbreker bouten zitten behoorlijk vast.
Wat is de beste manier om dit te doen?
De voorkant moet ik sowieso loshalen, want daar moeten de draagarmen vervangen worden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het verlagen van de carrosserie door een verlaging-set te plaatsen stuit bij een auto welke al jaren in gebruik is op een serie problemen. b.v. de schokdempers nemen nu aldoor een andere stand aan. Ook de z.g. Silent-blocs komen, door de andere stand onder een waarschijnlijk ongeoorloofde spanning te staan.En denk erom dat de voorwieluitlijning aan de nieuwe wiel-standen aangepast moet worden.
Ik denk dat mijn vraag stelling niet juist is.
Ik weet dat de auto daarna uitgelijnd moet worden en dat alles is ingesleten op de normale stand.
Ik kreeg de achter ophanging niet goed los en daardoor kon ik de veer niet vervangen.
Hoe kan ik het beste te werk gaan om dit wel voor elkaar te krijgen?
6 jaar
Alles goed inspuiten met WD 40, en over een paar dagen weer eens proberen. Zal toch gewoon los moeten.
Is niet zo'n lastig klusje meestal.
Succes.
6 jaar
Wel de kruipolie van WD40 gebruiken en niet de multispray...
(WD40 is een handels naam)
of de kruipolie van Justice Brothers.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar