Alfa Romeo 147: fout code motor management

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 88

Ik heb nu voor de 3e keer het lampje branden van het motor management.
De 1e keer naar de garage, roetfilter verstopt. Deze laten regeneren. Dat was goed.
Nog geen week later gezelfde euvel foutcode P1206 Particulate filter.
Ik vond dat wel erg snel en heb de fout melding gereset.
Nu iets meer dan een week (10 dagen) weer de foumelding.

Weet iemand of er iets anders fout kan kunnen zijn?
Kan het te maken hebben dat de thermostaat vervangen moet worden, deze komt niet geheel op temperatuur en moet ik al een tijdje vervangen.
Of ligt het aan de roetfilter sensor?

Hij rookte voor de 1e melding als ik flink gas gaf, nu heeft hij dat niet de afglopen 2 weken.

Wie weet er een oplossing??

maatje68

Geplaatst door maatje68 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 147? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maatje68 (0), 5 jaar geleden

Gisteren na het werk de auto gestart een geen melding. Had hem nig niet gereset. Vanmorgen weer onderweg en jahoor weer de storing melding terug. Natuurlijk geen power. Zou het de sensor kunnen zijn of de egr klep??

check

Beste antwoord, geplaatst door primera p11 (0), 5 jaar geleden

Zit het filter niet gewoon vol.
Dan kun je regenereren wat je wilt maar komt de storing na een paar dagen weer terug.
Dan helpt wissen ook niet meer.

maatje68 (0), 5 jaar geleden

Je bedoeld ook al heeft Profile mijn auto de auto laten regenereren dat mijn roetfilter te vol zit en snel weer vol raakt?
Moet tich een oorzaak hebben nlijkt mij of is dat normaal dat een auto uit 2007 zijn roetfilter verstopt raakt?
Word een dure grap.

primera p11 (0), 5 jaar geleden

Het lijkt me sterk dat Profile de volledige software heeft om jouw auto op dit problem goed te kunnen beoordelen.
Die kunnen em miscchien een keer geforceerd regenereren,maar kunnen niet zien hoeveel het filter zit en/of vervanging op zijn plaats is.
Uiteindelijk raakt een het filter een keer verzadigd en moet het vervangen worden.
En dat kost geld ja.
Ik zou de dealer opzoeken om de auto met dealer specifieke software uit te laten lezen.
Die kunnen meer zien dan de profile met alle respect.
En voor een auto van 2007 heb je lang met het filter gedaan als deze nog nooit vervangen is.

kaleido 1 (965) PRO, 5 jaar geleden

Fastfitters moet je voorbij rijden , is niet negatief bedoeld , zijn in de basis bandenboeren die mee willen liften op de economie , voor dit soort problemen dus langs de dealer of specialist.

maatje68 (0), 5 jaar geleden

Vandaag bij de dealer geweest.
Uitlezen word van de week.

Hij vond gezien de aantal km op de teller het wel hel snel, 305.000 km, komt bij dit merk niet zo snel voor.
Maar aangezien ik elke dag 25 km enkele reis, ongeveer 20 minuten, rij kan het zijn dat hij snel vervuilt. 1 keer in de week rij ik dan bijna 90 km enkele reis waar ik ongeveer 50 minuten over doe en gemiddeld 120 kan rijden.
Ook het merk waar ik tank kan invloed hebben, Tinq ipv Shell of Esso. Heeft te maken met additieven.
Raar maar toen ik hem weer starten ging het motormanagement lampje uit.

Heb een 5 in 1 toevoeging gekocht bij de brezan en zal deze er eerst bij de tankbeurt er mieteren.

Zou de thermostaat ook van invloed kunnen zijn?
Deze komt niet snel op temperatuur en loopt soms, iets terug in temperatuur als ik van de snelweg afga en maar 80 km kan rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.