Voertuig heeft te weinig vermogen. Turbo reeds vervangen,( was echt defekt, turbine-schoepen verbrandt/ geleideschoepen van VNT-systeem vast). Zelfdiagnose-systeem geeft geen storingscode (sensor-signalen binnen parameters). Kat. en uitlaat is niet geblokkeerd. intercooler is goed. EGR blijft ook niet openstaan.
Wie weet raad?
Geplaatst door carpoint1535 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Drufus2405 (0) PRO, 20 jaar geleden
toch even uitlezen met comp
kan wel een storing inzitten
groeten
jeroen5365 (0), 20 jaar geleden
heb je de luchtmassa meter al vernieuwd? probeer dat eerst eens
jef18mil (0), 20 jaar geleden
Hoi, als je het vermogen mist totdat de turbo ingeschakeld wordt(850t/min tot 2250t/min) ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan je luchtmassameter. Waaraan je dit kunt zien is het signaal wat er afgegeven wordt aan de regeleenheid, lifedata (uitgangssignaal).
PIETER BOEVE (0), 20 jaar geleden
IS ER SMERING VAN DE TURBO? DIT IS GEWOON MIJN EERSTE GEDACHT.
lex6593 (0), 19 jaar geleden
Hoi Rob,een kwaal bij de eerste generatie common-rail systemen is dat de drukregelaar die achter op de brandstofpomp zit niet altijd goed werkt.Hierdoor verlies je vermogen en dit word niet altijd als storing aangegeven.Ik zou ook nog eens kijken naar de turbodruk sensor van je inlaatspruitstuk die gaat naar een tijdje dicht zitten met roet,dit heb je te danken aan je egr-klep.Oplossing:vacuumslang naar egr-klep dicht maken,turbodruksensor voorzichtig proberen te reinigen.
dupl-u-11449-5dd148767b25d+heuvel (0), 19 jaar geleden
kijk de luchtmassameter maar is na. bekende kwaal