Voertuig heeft te weinig vermogen. Turbo reeds vervangen,( was echt defekt, turbine-schoepen verbrandt/ geleideschoepen van VNT-systeem vast). Zelfdiagnose-systeem geeft geen storingscode (sensor-signalen binnen parameters). Kat. en uitlaat is niet geblokkeerd. intercooler is goed. EGR blijft ook niet openstaan.
Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch even uitlezen met comp
kan wel een storing inzitten
groeten
heb je de luchtmassa meter al vernieuwd? probeer dat eerst eens
21 jaar
Hoi, als je het vermogen mist totdat de turbo ingeschakeld wordt(850t/min tot 2250t/min) ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan je luchtmassameter. Waaraan je dit kunt zien is het signaal wat er afgegeven wordt aan de regeleenheid, lifedata (uitgangssignaal).
21 jaar
IS ER SMERING VAN DE TURBO? DIT IS GEWOON MIJN EERSTE GEDACHT.
21 jaar
Hoi Rob,een kwaal bij de eerste generatie common-rail systemen is dat de drukregelaar die achter op de brandstofpomp zit niet altijd goed werkt.Hierdoor verlies je vermogen en dit word niet altijd als storing aangegeven.Ik zou ook nog eens kijken naar de turbodruk sensor van je inlaatspruitstuk die gaat naar een tijdje dicht zitten met roet,dit heb je te danken aan je egr-klep.Oplossing:vacuumslang naar egr-klep dicht maken,turbodruksensor voorzichtig proberen te reinigen.
20 jaar
kijk de luchtmassameter maar is na. bekende kwaal
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar