👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Volgens de garage is de turbo van mijn alfa 2.4 jtd stuk. In zijn vierde of vijfde versnelling boven de 3000 toeren gaat het injectie lampje (rode lampje) branden. De auto houdt vervolgens in en heeft geen acceleratie vermogen meer. De garage heeft de luchtmassameter gecontroleerd, hier zou het niet aan liggen. Het gekke is dat de 1ste, 2de en 3de versnelling geen problemen geven. Dus ik vraag mij af of de turbo wel stuk is? Het fluitende geluid van de motor is niet anders dan voorheen.
Wie weet het antwoord.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens de stekker van de lmm los te koppelen.
computer neemt dan een gemiddelde waarde.
lmm heeft verschillende functies waaronder temp, luchthoeveelheid.
Kan ook egr klep zijn, of een verstopt luchtslangetje van egr
Er zijn nog veel meer mogelijkheden. De turbodruk is waarschijnlijk te laag of te hoog waardoor de computer in noodloop springt. Dit hoeft niet aan de turbo te liggen. Het kan ook aan de bedieningsklepjes van de turbodrukregeling liggen.
De turbodruk dient gemeten te worden tijdens rijden en aan de hand daarvan kun je pas conclusies trekken.
Reactie van een Fiat rijder: Mijn JTD130 springt ook eens in de 10.000 tot 15.000 km in z'n noodloop. Ik kreeg vorig jaar te horen dat mijn LMM zeker defect was, maar dat de oorzaak waarschijnlijk in het gaspedaalsensor zit. De LMM heb ik recent vervangen. Ik wacht nu af hoelang het duurt voordat hij weer de fout in gaat. Dan alsnog het gaspedaalsensor vervangen (2e hands ongeveer ¤75,-)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar