op LPG en op benzine de auto reageert veel te traag en levert zijn maximum vermogen niet,
1e bougie v/d 1e cylinder en alle twee v/d 3e zijn zwart , de rest zijn mooi licht bruin,
klepspelling is iets ruim , maar volgens de alfa specialist dat is juist goed omdat ie op LPG loopt.
stationair loopt ie redelijk met lichte plofjes hoorbaar uit de uitlaat
motor heeft echte 213dkm gelopen
de volgende zijn gecontroleerd en/of vervangen
ontstekings modules, bobines,boegies en cabels, relais,temperatuur sensoren.
ecu gaf aan een paar keer storing aan lambda regeling , waarschijnlijk omdat met de verbranding op de 1e en 3e cylinder niet goed gaat,
lucht inlaat spruitstuk thv de 3e cylinder wordt veel warmer dan de rest
het klinkt alsof een klep somes blijft hangen en somes blijft dicht
iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de compressie al gemeten ?
Trekt ie geen valse lucht bij het spruitstuk?
Simpel controleren door met een busje carburateur reiniger over het spruitstuk te spuiten terwijl de motor loopt. Als de motor in toeren verhoogd heb je een lekkage.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar