heb een waterpompje staan van Kawazaki
krijg hem met geen mogelijkheid aan de gang
bougie vonkt
remmen reiniger inspuiten doet het ook niet
na een keer trekken heb ik een compressie van 3 a 4 bar
contactpunten schoongemaakt
spoel gemeten op bougiekabel 5.5 ohm
vliegwiel in mijn handen gehad deel magnetisch deel week ijzeren
nu zit er verschil van magnetische kract in de delen die magnetisch moeten zijn kan dit de reden zijn dat hij niet loopt en de vonk als de bougie gemonteerd is toch te zwak is
Jammer van Hans Warmenhoven diezou wel weer raad geweten hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer eens een andere bougie, en kijk eens of de bougie ook vonkt als ie verticaal staat, soms is het een kabelbreuk en maakt de kabel wel contact als de bougie tegen het blok wordt gelegd of zit er een breuk in de bougie kern.
gr
Peco Power
heb al nieuwe bougie geprobeerd draad bewogen en doorgemeten overgangsweerstand punten gemeten
dit ding heeft dus alleen een vliegwiel met magneten een onstekingsspoel met condensator en contactpunten.
dit is het 2 ding in 35jaar wat ik niet aan de gang krijg zal wel ouder worden en ik ben ook eigenlijk geen 2 tact man
15 jaar
ik ben de laatste jaren weer bijzonder in de 2takt gegroeid, doordat de kids in de bromfiets periode terechtkwamen, en Pa daar zo nu en dan wel eens een revisietje uit mocht voeren(17000 toeren draaien, dat vreet lagers) heb ook wel eens zo'n ding niet aan de praat kunnen krijgen vanwege een zwakke gele vonk, bougie afstand iets verkleind en toen toch iets pruttelen, een iets warmere bougie er in en toen liep het wel.
in principe is het zo dat indien er vonk is en brandstof, iedere motor loopt tenzij er geen compressie is.
gooi eens een paar druppels benzine in de cilinder, draai de bougie erin en kijk of je ook 1 of 2 klappen krijgt. of zet de choke open, trek de dop van de bougie en trek hem een keer of 10 aan, draai nu de bougie eruit en kijk of ie nat/verzopen is. draai nu de brandstoftoevoer dicht, en nu maar trekken, is er vonk dan moet ie nu een keer een klap geven.
zelfs op remreiniger loopt hij niet ga nu eens kijken na de kleur van de vonk had me dit vanavond voor genomen maar nu je het over de gele kleur hebt denk ik er weer aan
en ja bij mij is het ook altijd zo gewest brand stof er in een vonk en hij moet het doen zag dat de zuiger veren er ook nog opzitten toen ik de carburateur er af had alleen ik weet echt niet hoeveel compressie het moet hebben maar kan toch nooit zo hoog zijn
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar