👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi ,een vraagje over de carterventilatie van een saxo 1.4 benzine.
Hoe werkt het juist bij deze wagen ? Ik zie een dunner darmpje lopen van de inlaatcollector naar het stuk op de kleppendeksel ,van dat stuk loopt dan een dikke darm naar de luchtfilterbak.Als je de luchtfilterbak open doet dan is zit er ook nog iets speciaals in ,een soort klep ofzo ..
Hoe werkt het juist bij deze wagen ? Ik weet dat er op stationair veel vacuum is in de inlaatcollector ,dus dan zou je zeggen er wordt veel in de inlaat gezogen ...maar ik weet dat dat niet de bedoeling is van een carterventilatie.Er moet op stationair weinig dampen naar de inlaat gezogen worden en bij vollast is er meer onderdruk dus moet er meer afgezogen worden.En moet er een bepaalde klep dus meer open gaan.Bij hoge toerentallen vollast is er weinig vacuum in de inlaat waardoor bij een carterventilatiesysteem de cv klep vanbinnen meer open gaat.
Mijn vraag is hoe werkt het juist bij de saxo ? Waar zit de klep ? en wat doet de "klep" in de luchtfilterbak?
Hoe werkt het juist bij deze wagen ? Zie foto
Kan er iemand mij uit leggen hoe het werkt bij deze wagen bij stationair ,bij deellast en bij vollast.Ik weet dat er ook verse lucht toegevoegd moet worden...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat het zo werkt maar ik kan mis zijn ..
Op stationair is er veel vacuum in de inlaat en worden de carterdampen naar binnen gezogen.Dit met eventueel verse lucht van de lucht in het luchtfilter.
Geef je gas dan gaat dus je gasklep open en is er minder vacuum in de inlaat dan worden de carterdampen via het luchtfilter naar binnen gezogen.Denk ik ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
6 maanden