Algemeen: Draad kapot. Incl foto's. Hoe verder?

Brandstof: Diesel, Transmissie: Automatisch

Hi!

De draad is beschadigd aan de motorzijde. Er rust aan 4 bouten een motorsteun die weer op de rubberen motorsteun rust. Zie het laatste plaatje.

Als ik de bout in het gat duw en wil aandraaien, gaat het de eerste twee keer draaien goed. Dan lijkt de bout scheef te staan om voorts 'moervast' te lopen.
Er is ontzettend weinig ruimte om te werken.

Ben bang als ik er nieuw draadstaal in moet zetten dit sowieso scheef zal gaan vanwege de beperkte plek.

Iemand een oplossing?

Betreft een: Torx screw / M10X40-Z1-10.9

. . . .
Age_D5

Geplaatst door Age_D5 (135) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

1 maand geleden - kaleido 1

Zou beginnen met een tap de draad op te zuiveren .
Als het in orde is eerst zonder steun de bout passen of deze er zonder pronlemen in gaat .
Dan eerst de bouten die er wel zonder problemen er in gaan vast zetten en dan de bout die het probleem is.
Maar om wat voor auto gaat het ?
Zet je alles wel zonder spanning er op als moet vrij hangen.

1 maand geleden - Age_D5

Montage is zonder spanning. Bout direct op de ingang (zonder onderdeel) geeft hetzelfde resultaat. Heb het schoongemaakt met remmenreiniger en uitgezogen. Geen resultaat.

1 maand geleden - kaleido 1

Daarom eerst opnieuw tappen .

1 maand geleden - Age_D5

Nieuw draadeinde tappen niet nodig gebleken.

Setje 3x tap M10 gekocht. Een voor een erin gedraaid en weer eruit. En ja hoor. De old-skool manier werkte. De bout ging er weer in alsof er niets gebeurd was.

check

Beste antwoord, geplaatst door

1 maand geleden - kaleido 1

Dus opnieuw draad getapt
Mooi dat het gelukt is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen BMW of stel zelf een nieuwe vraag.