Algemeen: diagnose stuurbekrachtiging

beste mensen,
hoe stellen jullie diagnose aan stuurbekrachtiging? ik heb hier een auto waarvan hij niet werkt. het gaat om een systeem waar de pomp aangedreven wordt door de multiriem. verder zou het stuurhuis dan dus hydraulisch bediend worden. ik vraag me af of er een simpele manier is om uit te sluiten of het de pomp of het stuurhuis is.
pomp heb ik uiteraard gecontroleerd of hij pompt, dus de persleiding direct in het reservoir uit laten komen en je ziet dat er verpompt wordt. maar hoe kun je zoiets nu testen onder druk? enkel met meters? of is er een handigere manier voor?

mvg, Tim.

timhoeks2

Geplaatst door timhoeks2 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

nou je zegt het zelf al door de druk temeten van de pomp is de druk goed dan is het het stuurhuis is de druk telaag dan is het de pomp.

groetjes jan.

timhoeks2 (0) PRO, 14 jaar geleden

ok jan,
ik neem dan aan dat je die kunt meten op het punt van de druksensor. zijn er ook een beetje standaard waardes voor? net als bij airo's bv.
mvg, Tim.

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

ja in een werkplaats handboek is tevinden wat de waarde moeten zijn maar die heb ik niet voor je zul je moeten navragen.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.