Hallo,
Ik ben bezig met mijn 20 jaar oude jaguar te repareren. Nu heb ik de inlaat losgeschroefd en bleek dat een van de schroeven die de inlaat vasthouden dol was gedraaid (niet door mij gelukkig, was al zo). Nu zie ik dat het met een soort zwart plastic/rubberachtig materiaal met daarin een metalen schroefdraad verzonken vastgezet is in het motorblok. Het metaal is losgebroken uit het zwarte materiaal.
Hoe repareer of vervang je zoiets? Lijm? Maar welke lijm verdraagt de hoge temperaturen en bied voldoende kracht om de inlaat op zijn plaats te houden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die schroef is dus helemaal niet dolgedraaid, maar het metalen inzetstuk is uit een kunststofdeel gedraaid..
Is dat het inlaatspruitstuk, dan denk ik dat je een nieuwe moet zoeken, maar is het een ander deel van de inlaat, dan kan het mogelijk wel gerepareerd worden, maar met lijm is w.s. kansloos...
Plaats een een foto van het deel waar de schroef uitkomt...
Klopt inderdaad. De schroef zelf is niet dolgedraaid en ik zal hem met een tang alsnog uit het schroefdraad moeten draaien.
In de foto staat de locatie van de schroef. Het was een van de schroeven die de inlaat op zijn plek hield.
Kan dit trouwens ook oorzaak zijn van haperende motor werking? Het was mij mij niet de luchtstroomsensor, maar iets anders. Ik dacht eerst aan de pakkingen van de inlaat.
1 jaar
Loctite levert heel veel verschillende lijm en andere borgmiddelen zou eens kijken of daar iets bij zit .
Google helpt je daarbij.
Ik zal eens kijken. Zelf vond ik net Goop automotive en Pasco Fix. Ik lees echter dat Goop bijvoorbeeld maar tot 66 graden celcius aan kan. De bovenkant van het motorblok wordt toch heter?
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar