heb een paar mensen gehad en lees hier ook regelmatig dat gas tanken in het buitenland niet wil lukken
deze mensen kwamen met allen hetzelfde
tank leeg gereden en dan wil er geen gas meer de tank in
na vragenen antwoorden denk ik aan het volgende
in de vulslang zit een stroombegrenzer als veiligheid
als de tank (te) leeg is en je koppelt aan op de vuller zal er ineens zoveel gas doorstromen dat deze klep sluit omdat het lijkt of de slang los schiet
de remedie is omals de slang is aangekoppelt deze weer los te nemen na even te tanken( 0,25) en dan opniew aankoppelen
de slang is dan wel leeg maar de pomp zal rustig het gas vrpompen en dan de tank vullen
anders gewoon iets eerder tanken en niet tot t laatste beetje leegrijden
dat is mijn idee maar ik kan er ook naast zitten en anderen hebben misschien een andere ervaring/oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet niet of dit of dit dezelfde beveiliging is als met een gasinstallatie in huis,
ik gok maar even van wel.
Als je daar de gastoevoer dichtdraait, en vervolgens in huis het systeem drukloos maakt om eraan te werken,
en je zet daarna de kraan weer open, gebeurt er niets, je hebt geen druk meer.
Dat is een beveiliging die in de gasmeter zit, die neemt aan dat er iets mis is omdat er geen enkele tegendruk meer is en sluit af.
Behalve een heel klein bypass ventieltje, deze laat een miniem beetje gas door dat niet gevaarlijk is.
Daardoor wordt na een paar minuten toch weer langzaam druk opgebouwd in de leidingen,
en als die druk er weer is schakelt de beveiliging af en heb je gewoon weer gas.
Misschien werkt het met die LPG ook zo,
een paar minuten aangekoppeld laten, langzaam druk opbouwen, en dan werkt het weer?
zoiets alleen zonder gaatje omdat er vloeibaar gas naar buiten komt
mailtje gestuurd naar een grote gasinbouwer.
antwoord (en eventuele oplossing) wordt hier vermeld.
mvg,
Hans.
komt ook vaak doordat de druk waarmee de lpg ingepompt wordt in het buitenland hoger is. daardoor slaat de tank dicht (beveiliging).
16 jaar
de instroming op de tank is gewoon een klep die opengeperst wordt
dus daar zal t probleem niet liggen
wat ik schreef de doorstroombegrenzer in de vulslang
Heeft idd te maken met het helemaal leegrijden van de gastank, en dan te snel instromen in de gastank.
remedie staat al aangegeven, even gas erop, er weer af en weer erop, soms een aantal keren herhalen. een beetje gaspomper in frankrijk en ook die in oosterijk (vlak voor de brenner) weet dat wel. Gewoon de tank niet helemaal leegrijden is de beste oplossing. Die paar liter benzine extra weegt niet op tegen de gasellende die je creeert (evt verstopte gasfilter, backfire etc etc. ) en dan moet je de hele vakantie verder op dure benzine!!
prettige vakantie!
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar