close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Algemeen: Het verschil tussen praktijk en theorie......

Wat vindt men van deze "onderzoeken" en "brainstormsessies"? Ik vindt het in ieder geval hypocriet. Ook wij halen vaak de roetfilters weg,vooral nadat zelfs de dealer de problemen met deze filters niet op kan lossen. Over het (meer)verbruik praten we maar even niet. Hier zitten ook overheidsauto's bij. Nog gekker is toch het advies om rondjes te gaan rijden........om een filter schoon te maken!!! En dan nog een onderzoek van TNO erover heen over het vooral NIET zuiniger of milieuvriendelijk zijn van notabene nieuwe auto's.

http://aftersalesmagazine.nl/nl/blog/ite...

http://www.nu.nl/auto/3503384/autos-helf...

Jos.

Die een hekel aan hypocrisie heeft......

Geplaatst door

jos_br (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De ogen gaan misschien eens open!

In de dagelijkse praktijk maken wij regelmatig problemen mee met deze zogenaamd milieu-verantwoorde technische oplossingen.

De kosten worden maar geacht opgehoest te worden door de auto bezitter terwijl zelfs een leek kan voorspellen dat enkele van deze oplossingen helemaal niet milieu sparend zijn.

Wij als garagist moeten dit maar zien te verantwoorden naar de klanten.

Het systeem is wat mij betreft overduidelijk niet in orde, maar ja wat kunnen wij hier aan doen behalve (binnen de wettelijke grenzen) deze systemen uit te schakelen cq. weg te programmeren om mensen niet onnodig op kosten te jagen.

Reparatie brengt vaak een tijdelijke en soms helemaal geen oplossing, dus je moet iets.

Ben benieuwd hoe andere garagisten/monteurs hier tegenover staan.

Groeten,
Koos.

Juist Koos, hier ben ik dus ook benieuwd naar.

Het grappige is dat wij (samen met nog een aantal) inmiddels blijkbaar op een zwarte lijst staan, opgesteld door "mensen uit de branche". Buiten het feit dat ik dan benieuwd ben wie die mensen dan zijn hebben deze bij voorbaat al boter op hun hoofd, krijg zelfs een eng gevoel bij deze achterbaksheid. Er zijn mensen die een auto op een dusdanige manier gebruiken waardoor het DPF alleen moeilijkheden en meerverbruik veroorzaken. Dit kun je niet oplossen door elke 14 dgn naar de garage te gaan en het spul schoon te laten maken. In ieder geval ligt de theorie en praktijk (die door standaard auto's niet eens gehaald wordt) mijlenver uit elkaar.

Jos.

Jos.

jos_br 0
badge

11 jaar

eerlijk gezegd denk ik dat de garage de enige is die er een soort van baat bij heeft. mits ie z'n uren en dergelijk vergoed krijgt. Hoe betrouwbaar is de diesel vandaag de dag nog door al die milieu techniek... de consument en het milieu hebben er niks aan eigenlijk.

timhoeks2 0
badge

11 jaar

Klanten hebben al een hekel aan de prijs van bijv. het vervangen van een distributieriem, laat staan dat je elke keer de rekening voor dit reinigen/vervangen van het DPF krijgt, worden leuke discussies..........

Jos.

jos_br 0
badge

11 jaar

Ook mooi dat men de plug-in hybrides de meest zuinige noemt. men neemt het stroomverbruik (opladen thuis aan het stopcontact) niet mee in het gebruik. De theorie is zeker dat al die stroom uit het stopcontact niet opgewekt hoeft te worden. Pfff.... Een gemiddelde energiecentrale haalt een energetisch rendement van 38%, waar een conventionele verbrandingsmotor ca. 30 % is. Reken nog wat transportverliezen over het elektriciteitsnet mee en wat hou je dan over van je winst? 1:50 mijn r##t!

Erwin2907 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.