Algemeen: kevercabrio injectie 1979

ik heb hier een advertentie gezet
van men kever waarbij de injectoren niet werken
vandaag had ik de injectoren er uit gehaald en met een pulserende spanning geprobeerd en ja hoor deze gaan open
als ik op de stekker meet bij het aanzetten van het contact krijg ik er 11 volt op die rustig naar beneden gaat
bij het starten blijft er gewoon spanning op staan kan dit veroorzaakt worden door een slechte massa ?
alvast bedankt om mee te denken

coco4040

Geplaatst door coco4040 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (450) PRO, 1 jaar geleden

Dat kan, maar ik denk dat de 11V eigenlijk 12 moet zijn en deze niet mag wegzakken met starten. injectoren zijn massageschakeld hoogstwaarschijnlijk. Kun je geen schema op google over dit systeem om even goed te kijken?

atte (0) PRO, 1 jaar geleden

De injectoren (inspuitventielen) worden gevoed met + batterijspanning vanaf het dubbel relais (aansluiting 88b) via weerstanden die de spanning naar de injectoren moeten stabiliseren.

coco4040 (0), 1 jaar geleden

De weerstanden heb ik gemeten en hebben een ohm-waarde van 6.7ohm alle vier hebben ze deze waarde

coco4040 (0), 1 jaar geleden

Zou de luchtschuif er ook iet met te maken hebben?

atte (0) PRO, 1 jaar geleden

De injectoren werken alleen als er ook een toerentalsignaal is. Omdat de Kever geen toerentalsensor op de krukas heeft en dus ook geen signaal aan de motorregeleenheid kan worden afgegeven, doodgewoon omdat een dergelijke ECU ook niet aanwezig is, wordt het toerentalsignaal afgegeven door de bobine. De ontsteking moet dus ook feilloos functioneren. En je zou nog de benzinedruk kunnen controleren. Pas op dat er niet iets kan vonken.

coco4040 (0), 1 jaar geleden

weet je welke druk de benzinepomp leverd?

Roskam (0) PRO, 1 jaar geleden

De brandstofpomp en het brandstoffilter zijn voorin, rechts, bij het voorwiel gemonteerd. De druk moet 2,5 bar bedragen. Als de druk bij de pomp ver buiten de waarde valt, moet je de drukregelaar testen. Levert de pomp geen druk dan een testlampje met de elektrische aansluiting (naar de pomp) verbinden. Als je de startmotor laat ronddraaien mag het lampje niet gaan branden. Brandstofpomp vervangen. Als het lampje niet gaan branden, dan het dubbel relay controleren.

Dan heb je ook nog de drukregelaar in de motorruimte. De druk aan de drukregelaar moet 2,0 bar bedragen; 1,8 tot 2,1 bar is acceptabel. Als de druk laag is, dan komt de motor niet op vermogen. Controleer of de brandstofslang niet een kink vertoond. Brandstoffilter kan ook verstopt zijn, vuil en (natuurlijk) een onvoldoende brandstofopbrengst van de brandstofpomp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.