Mijn Vialle systeem rijdt goed, Af en toe wat hikken, maar niet noemenswaardig dit te vermelden. Enige wat ik pas sinds kort bemerkt heb is het slecht starten als ik na een kort of lange rit gestopt bent en de auto wil gaan starten. Het duurt zeker 5 seconden voordat het aanslaat. Op benzine nergens probleem. Gas injectoren zijn getest op lekkage. Het is een peugeot 3008 vti 120 pk. Ik heb gecontroleerd of nozzle ( messing pijpje met zwarte tefflon buis) in de inlaatspruitstuk goed gericht staat richting de inlaatkleppen. Ik heb het vermoeden dat ergens icing is gaan ontstaan. En zodra auto stilstaat het gaat ontdooien. Zodat er een te rijke mengsel van benzine en lpg ontstaat, die ervoor zorgt dat het te lang duurt voordat motor aanslaat. Nu wil ik het gaan onderzoeken hoe ik dit ga oplossen. Zijn er mensen die ervaring hebben met zoiets.
Graag zie ik jullie adviezen tegemoet. gr. chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De auto zal , als er geen storingen zijn , of op benzine of op gas starten , niet op beide.
Als je de indruk hebt dat hij wel op beide brandstoffen start dan klinkt dat alsof hij verzopen is als hij aanslaat , zet de auto eens op benzine als je herstart kijk eens of dat uitmaakt , hij zou dan op 1 brandstof moeten starten.
Dat klopt. Starten is altijd op benzine. Dus ook in warme toestand. Maar bij ontdooien van bevroren lpg ontstaat er toch een mengsel van benzine en butaan/propaan.
2 jaar
Dat klopt maar waar zou dat dan vandaan moeten komen , er wordt vloeibare lpg ingespoten , injectoren worden electronisch aangestuurd , er zou een lpg injector open kunnen blijven staan of nadruppelen , wat zou er dan bevroren moeten zijn ?
Hallo Kaleido,
Eindelijk even tijd om een reactie te plaatsen. Met Vialle systeem wordt met vloeibare LPG ingespoten. Maar heel snel daarna gaat vloeibaar lpg over naar gasvormig. De kans op ijsvorming is dan groot met inlaatspruitstuk van Kunststof. Lpg gasvormig onttrekt dan warmte van zijn omgeving. En bij inlaat stuk van kunststof is de kans groot dat tegen binnenkant inlaatstuk lpg gasvormig gaat bevriezen. Mocht dat gebeuren, ondanks dat de nozzle in het centrum van inlaatstuk is gericht, kan een stuk ijs met lpg losschieten . En dat zorg tijdens het rijden voor af en toe lichte schokken. Ook kan spuitmond nozzle met lpg bevriezen. Dus bij een korte stop van 5 minuten heb ik last van direct aanslaan van de motor bij het starten. Nu is mijn vraag heb ik last/icing op alle 4 de kanalen??? Of misschien 1 kanaal. Is er een methode om dit heel snel te kunnen bepalen. Als ik een diagnose bij gasboer laat doen kan hij dat zien via software. Misschien iedere keer een cilinder met een detector die je gebruikt bij opsporen van lpg lekkage?? is dat te doen of zijn er andere ideeën. Ik hoop op ervaringen van anderen die hier dat willen melden. gr. chris
2 jaar
Helaas nog geen ideeën ontvangen. Klachten zijn nog steeds aanwezig. Ik wacht op betere temperaturen om buiten wat aan de auto te doen. Als eerste wil ik de messing nozzle's per twee met elkaar verbinden door deze met koperdraad te wikkelen. Daarna de wikkelingen verbinden met een warmtebron( kan uitlaat zijn of motorblok ) . Ik probeer dus de nozzle te verwarmen met de bedoeling om mogelijke bevriezing te voorkomen bij spuitmond. Is kijken of mij dat gaat lukken. Zo niet dan een gebruikte inlaatspruitstuk bij de sloop aanschaffen en kijken of er ruimte is om de nozzle direct voor ingang van inlaatmotorblok te kunnen plaatsen. Hiermee is kans op geen bevriezing erg groot. Ik laat het weten. gr. chris
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar