👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi,
Ik kocht een tijdje geleden een ODB2 scannertje, leuk om al die waardes te zien. Het viel mij op dat de LTFT rond de 10% zat toen. Een beetje ingelezen en daarna op zoek gegaan naar vacuum en luchtlekken.
Gevonden:
- Rubber in de lucht inlaatbuis net na de MAF sensor zat scheef, mogelijk valse lucht, vervangen.
- Rubber intercooler slang naar gasklephuis zal helemaal dubbel, oliedampen kwamen er langs op, vervangen.
- Slangetje dat aan de inlaatbuis zit zat niet helemaal goed, opnieuw vastgezet met het clipje.
Resultaat: auto rijd veel fijner in lage toeren, directer op het gas etc. Dat is dus een verbetering. de STFT is veel stabieler en swingt rond de +/- 5% ipv de wel 10 of soms 20% die ik daarvoor zag.
Echter, de LTFT is nu tot 17% bij stationair en 14% tijdens het rijden.
Ik moet wel zeggen, ik heb pas 150km gereden na deze reparaties.
Is dit normaal of moet ik nog steeds verder zoeken naar nog een mogelijk vacuum/lucht lek?
Bedankt voor het meedenken.
Ik had verwacht dat de STFT een stukje in de min zou staan naar de reparaties. Hij is wel veel stabieler en schiet veel minder hoog uit, maar zit niet in de min.
Ik ga nog even een tijdje rijden, kijken wat hij gaat doen.
4 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
je moet de Totale trim bekijken...die moet rond de 0 (+/- 5 = perfect. 5-10 hoeft niks te zijn, meer als 10 is niet goed.
trims worden soms ook aangepast afh van je motorvermogens vraag...
als je na repratie ziet dat je stft corrigereed voor ltft ben je op de goede weg. Hoe snel fueltrims de correctie overnemen is vaak een blackbox..sommige heel snel sommige wat langzamer. (dan doen ze na het zien van stft correctie adapatie reset)
4 dagen