👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste ,
Ik heb recent een Vito 110 CDI W639 gekocht, remblokken vooraan vervangen. Sindsdien lijkt de rempedaal geen druk te hebben bij de eerste keer in te trappen, bij het rijdend remmen voel je hem naar links trekken. De geleiders van de rechtse remklauw zaten ook wat vast (roest) maar zou in orde zijn, opgekuist en gesmeerd.
Als er op de rem geduwd wordt gaan de zuigers wel uit.
Er is geen olieverlies en geen leidingen afgekoppeld geweest.
Is dit een gekend probleem, iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt !
Mvg,
Lorenzo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je schijven slecht zijn dan liggen de blokken niet goed aan en krijg je een verend gevoel op je pedaal.
Als je rijd zullen de blokken te ver terug geduwd worden en er veel vrije slag ontstaan dit moet je dan eerst weg trappen voordat er iets gebeurd meteen een 2e keer remmen geeft waarschijnlijk wel een beter gevoel.
Hey Kaleido, alvast bedankt voor je reactie! de schijven zijn nog in vrij goede staat, er is vrij weinig speling tussen schijf & blokken bij monteren.
Het lijkt echt alsof de eerste trap op de rem helemaal zonder weerstand is, daarna gaat het wel beter, enkele ogenblikken later lijkt de druk weer volledig weg te zijn...
6 maanden
Niet alleen de remblokken slijten de remschijven zijn ook aanslijtage onderhevig , bij alleen remblokken vervanging zullen de remblokken de oppervlakte positie van de remschijf moeten hebben, voor een goede rem werking,
Bij remblokvervanging dikte remschijf opmeten deze hebben een minimale voorgeschreven dikte, ivm breuk en warmte afvoer
Kijken of het beter wordt als je er wat langer mee gereden hebt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
6 maanden