hallo beste mensen,
het betreft een renault megane 1.4 16v bj 2000 benzine/lpgg3
ik heb een auto die op lpgg3 heeft gelopen tot 211.000 km,
sinds paar maanden stottert de motor als hij koud is,nadat hij warm is geworden doet hij het weer normaal.hij doet dit zowel op benzine als gas
-er is geen probleem met de bobines anders zou hij ook na warm lopen stotteren
-de bougies zijn nieuw,speciale bougies die tot 60.000km kunnen,al moet ik ze nu even na kijken nu hij stottert of ze vies zijn geworden
volgens de garages en andere mensen kan dit komen door de klepstoters die door de hitte van gaswarrmte ruimer zijn geworden of iets met de kleppen.
weet iemand een echte reden en kennis over kapotgaan van de motor die op lpgg3 heeft gelopen?,komt dat vaak voor en begint hij o.a zo kapot te gaan?
het lijkt net of hij op 3 cilinders werkt zo klinkt het stotteren eerst
alvast bedankt voor de reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laten we beginnen met de gegevens van de auto , merk type enz.
bedankt voor je reachtie kaleido,ik heb die info boven bij geschreven:
het betreft een renault megane 1.4 16v bj 2000 benzine/lpgg3
2 jaar
Oké, normaal kan Renault heel goed op gas , heb je zelf het gas er uit gehaald en liep hij toen nog wel goed ?
Klepzittingen kunnen wel weg zakken maar gebeurt niet vaak.
Laat eens compressie meten , dan weet je meer , heb diverse Renault in onderhoud of gehad op gas , meeste de 1.6 16v deze gaan zonder problemen over 350000 km.
of ik de gas zelf eruit heb gehaald? wat bedoel je daarmee?
totdat het motor 35 graden bereikt werkt het op benzine en als het daarna warm wordt gaat hij op gas,en dus stationair op benzine bij begin werkt het minutenlang onregelmatig stotterend en als hij eenmaal warm is maakt het niet uit of het op benzine of gas loopt,dan loopt het ineens zolang maar hij warm is goed
2 jaar
Ik begreep uit de post , reden van kapot lopen van de motor die op lpg heeft gelopen , klinkt als dat het gas er uit is nu en de motor begint vreemd gedrag te vertonen , maar het gas zit er dus nog in .
Als de motor op benzine ook niet goed loopt ligt dit niet aan het gas .
Dus uitzoeken wat er op benzine mis gaat , uitlezen en compressie meten .
ja de gas en het systeem zit er nog op,en rijdt ook goed op gas als hij eenmaal warm is,
nog iets anders wat ik wil melden:er was een keer toen ik de bougies bekeek,rondom de bougie ring eronder ijzervijzels die is zeker een keer erin gevallen langs de bobbines naar beneden,ik heb het schoongemaakt en met een camera in cilinderkamer gekeken,maar kon alleen midden van cilinder inspecteren,en dat was schoon,vraag me af of die de cilinder ringen heeft beschadigd,en dat was meer het geval bij bougie 2e van rechts als je voor de motor zit,anderen hadden haast geen ijzervijzels,ik had een keer geboord in de chassie voor bij de koplamp om die te bevestigen met klem en schroef misschien dat wind die richting heeft gewaaid en erin heeft gestopt.en er is in die tijd nieuw gasinstalatie eraan gemonteerd en heb de gasklephuis gedemonteerd,schoongespoten met reiniger en weer netjes ingezet,renault dealer zelf wou het ook nog inleren als zij die zelf deden maar daar zag ik helemaal geen reden toe want niets is verzet,en na montage ging alles goed
ik zal even morgen nog een keer naar de bougie schoonheid kijken en kijken of de bougies wel goed vastzitten en geen vals lucht happen,en maandag even langs garage voor compressie en meer info
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar