Beste mensen,
Van de week is de koppakking van onze auto vervangen. Na reparatie heeft mijn vrouw de auto opgehaald. Nu ongeveer een week later rij ik voor het eerst in de auto sinds de koppaking wissel.
Er vallen mij een aantal zaken op t.o.v. de motorloop vóór de koppakking wissel:
- motor loopt hoog stationair, zowel koud als warm
- motorloop is over gehele bereik wat rauw / rumoerig
- bij lage toerentallen is de motorloop wat onrustig
- bij vollast (gasgeven) vanuit rijden met constante snelheid komt er een lichte ratel uit de motor (locatie is moeilijk vast te stellen, maar vermoeden is ergens onderin de motor). De ratel doet zich alleen voor bij belasting en bij een bepaald (laag) toerental. Bij normaal rijden of stationair draaien zijn er geen bijgeluiden.
Verder loopt de auto goed, vermogen is goed en starten gaat ook gewoon goed.
De problemen moeten haast wel voortkomen door iets wat misgegaan is bij de reparatie, want voorheen waren deze problemen er niet.
Na reparatie is er bij elkaar denk ik al zo'n 300 km met de auto gereden. Symptomen blijven aanwezig. Worden niet erger, maar ook niet minder.
Ik probeer een oorzaak aan te wijzen, maar kan nog niet helemaal de vinger op de zere pols leggen.
Zelf denk ik dat mogelijk de distributieriem een tandje verkeerd staat. Wat denken jullie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt garantie , ik zou terug gaan met de klacht en de reparateur het voorleggen , mocht het mis zijn met schade is het beter er niet zelf aan te komen.
Geen garantie. Uitgevoerd door een kennis. Helaas zit deze man sinds afgelopen weekend een half jaar voor zijn werk in het buitenland.
2 jaar
Gaat dit over die passat waar al een topic over loopt? Zo ja, waarom kijk je dan niet ff snel of ie op tijd staat? en laat eens een monteur meerijden (liefst een wat oudere) om te bepalen of ie nou pingelt of dat je wat anders hoort.
Klopt inderdaad. Ik heb zelf niet voldoende kennis om de distributietiming te checken. Merktekens nokkenas gaat nog wel, maar merktekens op de krukas zijn niet zomaar at te lezen zonder distributiekappen en v-snaarpoeli te verwijderen.
Pingelen doet ie waarschijnlijk niet, ontstekingstijdstip staat momenteel op fabrieksopgaaf, wordt e5 getankt en onlangs nog een fuel system cleaner in de tank gemikt, dus geen echte reden om te pingelen.
Bougies en kabels zijn nieuw, bougies zijn ook alle 4 lichtbruin van kleur..
Vanmorgen ook nog compressie gemeten en is op alle 4 cilinders in orde.
2 jaar
Probleem nog niet gevonden, distributie gecheckt en staat wel gewoon op tijd.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar