ik heb 2 aanhangwagens die 2400 en 2700 kg wegen , en die trek ik met een mercedes sprinter. Nou werd ik vandaag aangehouden door de inspectiedienst van rijkswaterstaat of zoiets, (wat ik nog nooit meegemaakt heb, maar dat even terzijde) en die vondt dat ik hard reed, 104kmh, en die deed een kleine controle van de papieren van m'n bus en aanhanger, en die wist me te vertellen dat ik maar 12 uur per week met een aanhanger mocht rijden, ZONDER een tachograaf. Maar wat ik ben vergeten te vragen is dat mijn aanhangers zakelijk zijn en mijn bus privé is, en of ik dan nog steeds aan die regels moet voldoen, dus bij deze.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
12 uur per week met de aanhanger ?? Dat kan niet..
Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en daarbij gelden dezelfde regels mbt de tachograaf schijf of digi pas..
Ik weet niet hoe het met de 'kleine bestellers' zit maar volgens mij zijn die ook al verplicht om een tachograaf te hebben, en als die erin zit betekent het max 4,5 uur rijden, 45 min pauze en dan nogmaals 4,5 uur rijden en dan is er min 9 uur aaneengesloten ( verkorte ) rust nodig, ik heb hier hierboven puur over de rijtijd, en niet de gezamelijke tijd..
En je praat nu over de snelheid, egaal wat voor aanhanger je erachter hebt hangen of welke rijbewijzen je hebt, harder dan 80 km/h mag je officieel niet MET een aanhanger, kijk voor meer info eens bij de CBR op de site of informeer eens bij de RDW.
En of je nu zakelijk of prive rijd zal er niet toe doen, jij rijd er op dat moment mee als ze je aanhouden, en dan gelden gewoon de normale regels.
Heel simpel: de bus is prive en de aanhanger heb je geleend/gehuurd...je mag overigens 90KM/U op autosnelwegen.
Volgens mij heb je in dit geval niets te maken met een tachograaf...
[quote=stefan84]12 uur per week met de aanhanger ?? Dat kan niet..
Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en daarbij gelden dezelfde regels mbt de tachograaf schijf of digi pas..
Ik weet niet hoe het met de 'kleine bestellers' zit maar volgens mij zijn die ook al verplicht om een tachograaf te hebben, en als die erin zit betekent het max 4,5 uur rijden, 45 min pauze en dan nogmaals 4,5 uur rijden en dan is er min 9 uur aaneengesloten ( verkorte ) rust nodig, ik heb hier hierboven puur over de rijtijd, en niet de gezamelijke tijd..
En je praat nu over de snelheid, egaal wat voor aanhanger je erachter hebt hangen of welke rijbewijzen je hebt, harder dan 80 km/h mag je officieel niet MET een aanhanger, kijk voor meer info eens bij de CBR op de site of informeer eens bij de RDW.
En of je nu zakelijk of prive rijd zal er niet toe doen, jij rijd er op dat moment mee als ze je aanhouden, en dan gelden gewoon de normale regels.[/quote]
Ik denk dat jij me verkeerd begrijpt. Als ik meer dan 12 uur per week met de aanhangers op pad ben, moet ik een tachograaf in m'n auto hebben.
De aanhangers zijn van mijn bedrijfje, de bus is privé, dus is de vraag of ik dan ook een tachograaf nodig heb als ik meer dan 12 uur per week mijn
aanhangers er achter heb hangen.
Verder mag je met een aanhanger tot 3500kg 90kmh, en met aanhangers boven de 3500kg maar 80kmh. Ik val dus onder de eerste.
14 jaar
[quote=Hans4040]Heel simpel: de bus is prive en de aanhanger heb je geleend/gehuurd...je mag overigens 90KM/U op autosnelwegen.
Volgens mij heb je in dit geval niets te maken met een tachograaf...[/quote]
Ik had je antwoord nog niet gezien omdat ik tijdens mijn vorige bericht even weg moest.
Anyway, ik huur of leen geen aanhanger, maar verhuur ze juist, maakt het dan alsnog iets uit?
14 jaar
ik ben er al uit
http://downloads.pouwautomotivenederland...
14 jaar
Duidelijk....bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar