Beste leden.
De achter remtrommels, schoenen, cilinders en remdruk verdeler van mijn impala uit 1973 zijn vervangen. Vorig jaar heeft een garage de lagers van het differentieel vervangen. Nu wordt de rechter achter rem na 5 minuten heet. Eerder is er lager vet op de remschoenen gekomen, de schoen anker plaat is dan ook flink heet. Een beetje axiale speling, geen radiale. Wie kan mij helpen. Groet Robert
Geplaatst door RobertImpala , lid sinds 1 maand geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Monteur Senior, 1 maand geleden
die axiale speling heeft elke americaan met achterwielaandrijving elke americaan die jij op de kont heen en weer duwt hoor je klakken zo is de constructie,als jij je diff deksel eraf pakt je diff eruit pakt zie je hoe deze assen geborgt zijn,een halve maan borgring die je kun verwijderen als jij je assen een beetje naar binnen drukt,als je rem heet wordt vermoed ik dat deze te strak zijn afgesteld een beetje aan dat kamwieltje draaien dat deze remschoenen wat meer speling krijgen
RobertImpala, 1 maand geleden
De schoenen staan nu minimaal opgesteld, dat zal het dan waarschijnlijk niet zijn. Als de achter wielen van de grond staan en de auto in drive staat remt de kant die heet wordt pas veel later, stellen helpt dan ook niet
Hempie1, 1 maand geleden
Het is duidelijk dat de remschoenen tegen de trommel aanlopen tijdens het rijden en dat betekent dat de afstelling niet klopt of dat de remcylinder vastzit of dat de remschoenen om een andere reden niet naar de ruststand terugkeren.
Het meest waarschijnlijk is naar mijn idee dat de trommel er met geweld opgezet is terwijl de remschoenen iets te ver uit elkaar stonden. Eén milimeter is al teveel. Dan is terugstellen van de (automatische?) stelinrichting de enige mogelijkheid.
De oververhitting heeft er wel voor gezorgd dat de remwerking aan die ene kant onvoldoende is en dat komt niet meer vanzelf goed. Ook de trommel kan daardoor beschadigd zijn en bijvoorbeeld ovaal zijn geworden. De voeringen aan de rechterkant zijn in elk geval onbruikbaar geworden.
Daarom is het nu sowieso nodig om de remvoeringen links èn rechts weer te vernieuwen om een gelijke remwerking te bereiken.
De trommels moeten met de hand over de remschoenen kunnen worden gemonteerd en de wielen moeten met de hand kunnen worden gedraaid.
Monteur Senior, 1 maand geleden
hoe kan er trouwens lagervet op je remschoenen komen,hier zit geen lagervet in deze lagers worden gesmeerd door de achteras olie.
Monteur Senior, 1 maand geleden
nog een vraagje zijn deze problemen ontstaan na reparatie na vervanging van alles?
RobertImpala, 1 maand geleden
Het probleem is opgelost, de nieuwe remtrommels waren niet rond, deze heb ik uit laten draaien en het remmen gaat zonder problemen
Ik wil een ieder bedanken die mee heeft gedacht om tot een oplossing te komen. Gr Robert