close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Algemeen: Trommelrem impala 1973

Beste leden.
De achter remtrommels, schoenen, cilinders en remdruk verdeler van mijn impala uit 1973 zijn vervangen. Vorig jaar heeft een garage de lagers van het differentieel vervangen. Nu wordt de rechter achter rem na 5 minuten heet. Eerder is er lager vet op de remschoenen gekomen, de schoen anker plaat is dan ook flink heet. Een beetje axiale speling, geen radiale. Wie kan mij helpen. Groet Robert

Geplaatst door

RobertImpala (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

die axiale speling heeft elke americaan met achterwielaandrijving elke americaan die jij op de kont heen en weer duwt hoor je klakken zo is de constructie,als jij je diff deksel eraf pakt je diff eruit pakt zie je hoe deze assen geborgt zijn,een halve maan borgring die je kun verwijderen als jij je assen een beetje naar binnen drukt,als je rem heet wordt vermoed ik dat deze te strak zijn afgesteld een beetje aan dat kamwieltje draaien dat deze remschoenen wat meer speling krijgen

sorry met moet zijn amerikaan (k)

De schoenen staan nu minimaal opgesteld, dat zal het dan waarschijnlijk niet zijn. Als de achter wielen van de grond staan en de auto in drive staat remt de kant die heet wordt pas veel later, stellen helpt dan ook niet

Het is duidelijk dat de remschoenen tegen de trommel aanlopen tijdens het rijden en dat betekent dat de afstelling niet klopt of dat de remcylinder vastzit of dat de remschoenen om een andere reden niet naar de ruststand terugkeren.
Het meest waarschijnlijk is naar mijn idee dat de trommel er met geweld opgezet is terwijl de remschoenen iets te ver uit elkaar stonden. Eén milimeter is al teveel. Dan is terugstellen van de (automatische?) stelinrichting de enige mogelijkheid.
De oververhitting heeft er wel voor gezorgd dat de remwerking aan die ene kant onvoldoende is en dat komt niet meer vanzelf goed. Ook de trommel kan daardoor beschadigd zijn en bijvoorbeeld ovaal zijn geworden. De voeringen aan de rechterkant zijn in elk geval onbruikbaar geworden.
Daarom is het nu sowieso nodig om de remvoeringen links èn rechts weer te vernieuwen om een gelijke remwerking te bereiken.
De trommels moeten met de hand over de remschoenen kunnen worden gemonteerd en de wielen moeten met de hand kunnen worden gedraaid.

Hempie1 135

1 jaar

Die opmerking over lagervet is me ontgaan maar ook dat is een reden om de voeringen te vernieuwen. Monteur Senior vraagt zich af hoe dat vet er kan komen maar misschien is het achterasolie en dat zou kunnen betekenen dat de olie-afdichting rechtsachter niet in orde is

Hempie1 135

1 jaar

De trommels lopen vrij en zijn met geheel ingedraaide afstelling er op gezet. Daarna via inspectie gat gesteld

hoe kan er trouwens lagervet op je remschoenen komen,hier zit geen lagervet in deze lagers worden gesmeerd door de achteras olie.

Het lijkt op lager vet maar is gewoon vieze olie met remresten

nog een vraagje zijn deze problemen ontstaan na reparatie na vervanging van alles?

Goede vraag, ik denk dat het gekomen is na het de reparatie van de diff. Na die reparatie heb ik de remmen vervangen.

toch niet de zelfstelinrichting dat gekamde wieltje verwisseld met links en rechts

Nee, die zit echt voor het afstel gat. Ook de rem schoenen met verschillende maatvoering zit goed.zou het kunnen dat er oud lager gruis van het dif in de achterwiel lager zijn terecht gekomen?

Links en rechts zijn de afstel assen goed gemonteerd

dat wieltje zit voor het afstelgat maar als je deze van links naar rechts verwisseld zitten ze ook voor het afstelgat maar stellen ze verkeerd om,eentje draait linksom en de andere rechtsom en die onderste veren met die uitsparing moeten goed zitten die lange uitsparing moet over het kamwieltje lopen,ik zou de trommel eraf pakken even lichtjes op de rem trappen en kijken of je remschoenen terug in rust positie komen,je lagers hebben niks te maken met het aanlopen van je remschoenen

Het probleem is opgelost, de nieuwe remtrommels waren niet rond, deze heb ik uit laten draaien en het remmen gaat zonder problemen
Ik wil een ieder bedanken die mee heeft gedacht om tot een oplossing te komen. Gr Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.