Vorige week de nieuwe update 2006/4 in huis gekregen. Wij kregen een telefoontje van onze onderdelen leverancier dat het niet verstandig was om te installeren. Maar helaas hadden wij het al gedaan.
Wie weet er iets meer vanaf waar het probleem zit.
Dat kon onze onderdelen leverancier niet vertellen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik kom nergens meer in!!!!!!!
Kijk even op www.nbtweb.nl daar staat precies uitgelegd wat je moet doen. Alhoewel daar iets staat over versie 2006/3. Zoiets zal Bosch toch niet bij iedere update gebeuren?
Dit is een hele andere fout.
Dan toch maar eens informeren daar dacht ik zo!
Hoi Anton,
Ik ben vorige week op cursus geweest bij Bosch in Barneveld. Daar hebben we een aantal kopieën meegekregen om de problemen op te lossen. Ik zou deze wel kunnen mailen.
Bij ons leverde de update trouwens geen problemen op.
Een andere oplossing kan volgende zijn:
Bij Bosch zei men dat de driver toch weer op 1 gezet moet worden. Standaard staat deze op 2.
Groeten, Frans
17 jaar
Hoi Frans,
Wij hebben ondertussen ook de kopieen gekregen maar bij ons staat de KTS niet op een usb poort maar op com poort.
Wij ondervonden een klein probleempje als je van de ESI naar de KTS wilde gaan. Maar dit is ondertussen weer opgelost.
Dus vriendelijk bedankt dat je de kopieen wilde doorsturen.
met vriendelijk groet, Anton
Even info over de Update 2006/4. Deze update heeft de fouten die onstaan zijn bij update 2006/3 niet helemaal kunnen herstellen.
De meeste problemen zijn intussen getackeld. Grootste probleem is een configuratie fout. Stuur even een mail naar info@nbtweb.nl met je gegevens en wij kunnen je dan een Email sturen met de oplossing van het eventuele probleem!
Ik ben al even bezig om een BMW 320D van 2000 aan onze KTS te hangen, maar dit lukt niet meer. Heb hem een jaar geleden er nog wel aangehad maar volgens mij lukt dit niet meer door de updates. Na het invoeren van de auto, zowel via kenten als handmatig, en dan naar ''diagnosetester'' kom ik er alleen nog maar op uit als zou er een 16 pins obd stekker in de auto gemonteerd zitten, maar dat is dus niet zo. Via F4 kon je altijd de pinbezetting van de BMW diagnosestekker vinden maar dat wordt dus ook niet meer vermeld. Alleen de pinbezetting van de OBD stekker wordt beschreven.
Heb nu vanmiddag met de Bosch Hotline gebeld hierover en die lieten mij nu via CIS/CAS, foutcodes uitlezen, gaan. Maar dit moet nu dus in een vreemde taal terwijl dit voorheen niet hoefde. Hier werd nu wel de pinbezetting van de BMW stekker beschreven maar die klopt dus niet. KAn iemand mij de juiste pinbezetting van de K en L leiding vertellen? Heb zowel de gele als de groene aansluitdraad op pen 7 en op pen 15 gehad en de rode en zwarte op + en - van de auto maar ik kom er niet in. Er wordt in CIS/CAS over pen 20 geschreven maar die is niet bezet.
De hoodzaak is dat ik de airbag kan uitlezen en wissen.
Hoi Germ,
Mijn ervaring is dat je bij BMW de ronde adaptorstekker moet gebruiken, dus onder de motorkap. Ik heb het ook wel eens via de OBD-stekker geprobeerd, maar kwam ook niet zo heel ver. Wij hebben veel met BMW gedaan en hebben dus zo´n ronde stekker. Proefondervindelijk heb ik ontdekt dat je daar veel verder mee komt, vooral als het gaat om airbags en gordelspanners.
Succes, Frans
17 jaar
Hallo Frans,
Waar ik mee bezig ben geweest is inderdaad de ronde diagnosestekker onder de motorkap. In deze auto zit namelijk geen OBD stekker gemonteerd dus je moet wel de ronde stekker onder de motorkap gebruiken. Alleen is de pinbezetting die wordt aangegeven in de Bosch tester niet juist. Ik moet dus eigenlijk weten welke de k en de L leiding zijn in de stekker onder de motorkap.
groeten Germ
Bijna alle BMW computers 1996 - 2002 zijn DS2 protocol.(alleen K line gebruiken)
Pin 20 of 17 zijn de pinnen die ik dan gebruik.(groene draad kts)
Oiram
Slechts een tip: Er zijn BMW's van zo rond bouwjaar 2000/2001 die zowel een ronde 20 polige stekker onder de motorkap hebben, alsook een EOBD stekker in het interieur. In zo'n geval moet je de motor uitlezen via de EOBD stekker en alle andere zaken als airbags, ABS, etc. via de ronde stekker onder de motorkap!
Groeten, Erik.
Nog een tip: tijdens uitlezen via EOBD stekker de kap (deksel) op de ronde stekker gesloten houden anders is uitlezen via EOBD meestal niet mogelijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar