Hallo beste medeforummers!
Na vandaag een diagnose te hebben gedaan op mijn A3 met 1.8 5V motor uit 97, geeft hij de volgende foutcodes aan:
Chassis Type: 8L - Audi A3/S3
Scan: 01,02,03,08,15,17,22,35,37,45,54,55,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 C
Component: 1,8l R4/5V MOTR HS V06
Coding: 04000
Shop #: WSC 06313
2 Faults Found:
17936 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205): Open Circuit
P1528 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Wat betreft de camshaft Adj. ;heeft dit te maken met het mechanisme wat de tijd versteld van de nokkenassen?
Wat betreft "Mass Air Flow Sensor " ; Is dan de lmm kapot of zou die vuil kunnen zijn?
Andere suggesties kunnen er natuurlijk ook zijn...
Graag jullie visie hierop!
Bij voorbaat dank!
Alex Thiel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 17936 P1528
nl Cilinderrij 1 nokkenasverstelling (N205) onderbreking
du Bank 1, Nockenwellenverstellung (N205) Unterbrechung
en Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205) Open Circuit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Geen trekkracht bij lage toerentallen
Mogelijke oplossingen:
Zekering(en) defect
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Cilinderrij 1 nokkenasverstelling (N205)
Cilinderrij 1 nokkenasverstelling (N205) defect
Mogelijke oplossingen:
Check zekeringen
Check bedrading en/of aansluitingen van/naar Cilinderrij 1 nokkenasverstelling (N205)
Check / vervang Cilinderrij 1 nokkenasverstelling (N205)
foutcode: 16486 P0102
nl Lucht massa meter (LMM) (G70) signaal te laag
du Luftmassenmesser (G70) Signal zu klein
en Mass Air Flow (MAF) or Volume Air Flow (G70) Signal too Low
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
W.s. geen serieuze problemen
Onregelmatig lopen
Verminderd vermogen
Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen (kortsluiting naar plus of min) van de LMM
LMM kapot
Mogelijke oplossingen:
Check bedrading en/of aansluitingen (kortsluiting naar plus of min) van de LMM
Check / vervang de LMM
Extra info:
Meer info over de LMM.
Voor de modeljaren 1995-2004 (?) hebben de TDI's van VAG een slechte reputatie wat betreft de LMM. Die wordt langzaam vies en vuil (is niet goed schoon te maken) en verliest daardoor langzaam (!) zijn functionaliteit, wat onregelmatige loop en verlies van vermogen tot gevolg heeft. De functionaliteit is te testen door een log te maken [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e versnelling, plankgas van 1700-4000rpm)].
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar