Hallo,
Heb een a3 8l fl climate control maar die blijft problemen geven. Is al de 3e unit in 8 jaar tijd. Gaat jaren goed en dan opeens de weg kwijt. Doet maar wat met kleppen en temperatuur. Alles doorgemeten, unit checked, calibreerd met vcds en en geeft nergens storing of error. 3 x ongeveer hetzelfde all1 nu gaat ie goed stationair maar eenmaal gas r op en hij gaat automatisch van warm naar koud en blaast all1 maar via de middelste roosters. Hoeft geen tekst en uitleg over wat het zou kunnen zijn maar wil alleen maar weten of de elektro stelmotoren die de kleppen bedienen uitgewisseld kunnen worden voor handmatige stelmotoren of dat ik het hele kachelhuis moet wisselen. Rest kan en weet ik zelf, gelukkig.
Praktisch voor looks in mijn geval😬
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De stelmotoren worden aangestuurd door de airco computer , de stelmotoren zijn hetzelfde als van een gewone airco voor zover ik weet .
Die snap ik niet......de stelmotoren zijn hetzelfde als.......
Wat ik zou willen weten is of als ik de elektrische stelmotoren verwijder dan ouderwetse kabels over de hevels heen kan schuiven en de buitenkabel kan klemmen op het kachelhuis?
Mss zo beter uitgelegd:
Zijn alle kachelhuizen in principe airco kachelhuizen maar hebben ze igv klima elektrische motoren op de plaats van de kabels gezet?
Als ik afbeeldingen bekijk v beide lijkt het daar wel op
1 jaar
nu begrijp ik hem , als de heveltjes op de asjes passen ben je inderdaad klaar , als je de stelmotor er af haalt zit daar geen hevel achter .
Als je zo'n stelmotortje koopt zit r standaard 1 heveltje bij, igv audi paars, groen of geel. Die heveltjes klikken aan een ander zwart heveltje wat aan de tandwieltjes zit wat de kleppen bedient.
Die zwarte heveltjes zien r precies zo uit als de heveltjes aan een manuele airco, met kabels. Wat ik me afvraag is of de houder die de buitenkabel klemt ook aanwezig is. Zoja kan ik vrij makkelijk terug naar de nooit problemen gevende oude airco. Gewoon zelf aan een knop draaien 👍
1 jaar
Handmatige stelmotoren was niet zo'n handige term om te gebruiken in mijn post, sorry. Handmatige stel mechanismen was wss beter geweest. Fijn dat jij me toch me begrijpt👍
1 jaar
Lijken toch heel erg op de heveltjes die ik heb op mijn geregelde klima. Afbeelding is van een handmatige sirco echter. Zie de kabels. Waar de kabels in geklemd zitten is mss niet aanwezig bij de geregelde😞
1 jaar
In het grijs de houders die ik bedoel. Geen idee of die op mijn kachelhuis zitten
1 jaar
Dan zit er niets anders op dan even onder jecdashbord duiken en kijken wat er wel of niet aan je kachelhuis zit.
Idd.......das wat r nog rest.
Heb nog een unit gevonden die ik voor weinig kan overnemen. Nieuw niet meer leverbaar n gebruikt ook moeilijk aan te komen. Ga die morgen ophalen n laat je weten of het probleem daarmee is opgelost. Duik sowieso bkort onder het dashboard om te kijken of die kabelhouders aanwezig zijn.
1 jaar
Ps: de unit is de 8D0820043P
1 jaar
De andere unit werkt perfect....problemen opgelost👍 bedankt voor het meedenken Kaleido
1 jaar
Ombouw naar handmatig is zeer goed te doen zonder het kachelhuis uit te bouwen. Het kachelhuis vd klima heeft wel een ander oem nummer dan het airco kachelhuis maar is eender. De stelmotoren r af en kabels r op . Sensoren (3) worden niet meer gebruikt maar moeten blijven zitten om het kachelhuis dicht te houden. Wat r wel nog nodig is is natuurlijk de handmatige unit ( kan van een a3/ seat leon/ golf 4 zijn) met de drie kabels, 3 klemmetjes voor de buitenkabel en 2 korte (oem) kabelboompjes. De houders voor de ( manual)kabels zitten dus op ieder kachelhuis in het golf4/a3 8L/seat leon platform.
1 jaar
Mooi bedankt voor de feedback
Mss dat iemand anders r ook nog wat aan heeft👍
1 jaar
Dat is het zeker.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar