ondanks dat ik de G62/G2 en de G83 al (vaker) vervangen heb komt de fout steeds weer naar ca. 3 dagen terug. Of er een verbinding is tussen een aantal starts of een bepaalde lastsituatie is (nog) niet ontdekt.
Dee motor heeft een geregelde koelwaterthermostat. Kan hier ook iets fout zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 17704 P1297
nl Fout in motor koelsysteem
du Fehler im Kühlsystem
en Error in Mapped Cooling System
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Koude start problemen
Mogelijke oorzaken:
Koelvloeistoftemperatuursensor (G62) defect
Thermostaat defect
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer de bedrading en alle aansluitingen
Kontroleer/vervang G62
Kontroleer/vervang de thermostaat
Bedankt John,
Sensor G62/G2 en ook G83 al vaker vervangen. Bedrading en stekkers zijn o.k.
99% is hiermee dan opgelost maar dit schijnt een 1% geval te zijn.
Thermostaat is niet makkelijk te kontroleren/vervangen. De verwarmingsspoel v/d thermostaat heeft wel de aangegeven weerstand. Komt iemand dit bekend voor of blijft dan toch alleen de thermostaat over?
probeer de thermostaat deze gaan wel eens stuk
Thermostaat voor kenveldgeregelde motorkoeling -F265- controleren
Benodigde speciale gereedschappen, apparaten en hulpmiddelen
t Multimeter -V.A.G 1526 B-
t Meethulpset -V.A.G 1594 C-
Testvoorwaarde
l Motor koud
Inwendige weerstand van verwarmingselement controleren
Steker -2- van voeler kenveldgeregelde motorkoeling -F265- lostrekken.
Multitester voor weerstandsmeting op de thermostaat aansluiten.
l Voorgeschreven waarde: 14 ... 16 Ω bij 25 °C.
Wanneer de voorgeschreven waarde niet wordt bereikt:
Thermostaat vervangen → Subhoofdstuk.
Werking van thermostaat controleren
Thermostaat voor kenveldgeregelde motorkoeling -F265- uitbouwen → Subhoofdstuk.
Thermostaat in koude toestand controleren.
l De grote klepschotel -pijl- moet rondom tegen de aansluitflens afdichten.
Is dat niet het geval:
Thermostaat vervangen → Subhoofdstuk.
Contacten van de thermostaat met hulpkabels uit -V.A.G 1594 C- met een accu verbinden.
Thermostaat voorzichtig rechtop met een tang tot de flens in een kom kokend water zetten.
Aanwijzingt De weerstandsverhitting verhit nu ook de was in de thermostaat.
t Deze controle mag niet in lucht worden uitgevoerd omdat anders het uitzetelement kan beschadigen.
Controleren of na 10 minuten de minimale slag van -a- = 7 mm wordt bereikt.
Wordt de minimale slag bereikt:
Voedingsspanning van accu onderbreken.
Wordt de minimale slag niet bereikt:
Thermostaat vervangen → Subhoofdstuk.
Ten slotte het storinggeheugen van het motorregelapparaat afvragen en eventueel wissen als door het losmaken van de stekerverbindingen storingen zijn opgeslagen → Elektronicatester VAS 5051.
[url=http://imageshack.us][img]http://img505.imageshack.us/img505/9837/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img339.imageshack.us/img339/8057/...[/img][/url]
Nog eens bedankt John,
Zal dan toch maar eens de thermostaat demonteren.
en bob is je probleem opgelost?
auto staat een beetje verder weg.
Zal het pas met pinksteren kunnen wisselen. Laat het in ieder geval weten.
probleem is met de wissel van de thermostaat niet meer terug gekomen. Probleem opgelost!!
Bij deze dank!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar