auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: lekstroom?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

ik zit al een tijdje met het probleem dat ik lekstroom heb!

ik dacht eerst dat het mijn versterkers waren of mn condensator maar dit heb ik allemaal afgesloten en heb nog steeds lekstroom.
denk nu zelf dat het aan mij alarm ligt maar dit weet ik dus ook niet zker weet iemand hoe ik dit simpelweg kan meten of zo?
zit pas een nieuwe accu in en aangezien die nu regelmatig leegtrekt hou ik er niet veel van over?
heeft er iemand tips dan ik hoor het graag
bedankt alvast
mvg john

Geplaatst door

dreamer86 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ampere meter tussen de min van de accu,alles moet op slot zijn,en dan zekeringen trekken en kijken bij welke zekering de lekstroom zakt,(max. 0,05 ampere).
Daarna kijken waarvoor deze zekering dient in het stroomloop schema.
Blijft er niets branden? (kofferbakverlichting,dashbordkastje enz)
Vaak komen dit soort klachten ook door naderhand ingebouwde rommel.

ricky 10
badge

16 jaar

[quote=ricky]Ampere meter tussen de min van de accu,alles moet op slot zijn,en dan zekeringen trekken en kijken bij welke zekering de lekstroom zakt,(max. 0,05 ampere).
Daarna kijken waarvoor deze zekering dient in het stroomloop schema.
Blijft er niets branden? (kofferbakverlichting,dashbordkastje enz)
Vaak komen dit soort klachten ook door naderhand ingebouwde rommel.[/quote]
heey,
er blijft 100% zker niets branden.
ik ga zodra het droog is even meten dus het is gewoon de minpool los maken amp. meter ertusse en dan mn alarm neem ik aan niet erop zette want anders gaat die af toch? en je zei alles moet op slot maar de bestuurders deur daar zit de zekeringenkast dus die kan niet dicht maakt dat iets uit?
bedankt alvast
mvg john

dreamer86 0

16 jaar

Niet de auto op slot doen als je de amperemeter er tussen hebt,want dan fikt de zekering door van de meter.

-Slot van bestuurdersdeur met schroevendraaier helemaal indrukken alsof hij op slot staat,dit ook met het motorkapslot doen (vergeet niet weer open te doen als je de kap dicht gooit na afloop).
-dan met afstandsbediening op slot.
-Minimaal 20 minuten wachten (naloop van regelapparaten).
-Amperemeter juist instellen en op de polen houden (min accu en min kabel),accupool zit dan nog vast.
-Dan de pool loshalen van de accu,de meter staat er dan tussen (in serie) en de stroom is er niet vanaf geweest.
-Dan zekeringen trekken en op de meter letten.
Max 0,05 ampere.

ricky 10
badge

16 jaar

[quote=ricky]Niet de auto op slot doen als je de amperemeter er tussen hebt,want dan fikt de zekering door van de meter.

-Slot van bestuurdersdeur met schroevendraaier helemaal indrukken alsof hij op slot staat,dit ook met het motorkapslot doen (vergeet niet weer open te doen als je de kap dicht gooit na afloop).
-dan met afstandsbediening op slot.
-Minimaal 20 minuten wachten (naloop van regelapparaten).
-Amperemeter juist instellen en op de polen houden (min accu en min kabel),accupool zit dan nog vast.
-Dan de pool loshalen van de accu,de meter staat er dan tussen (in serie) en de stroom is er niet vanaf geweest.
-Dan zekeringen trekken en op de meter letten.
Max 0,05 ampere.[/quote]
heey,
nu snap ik het ik zal dit wel is gaan proberen neem dat als ik de meter erop zet dat ik hem op die manier ok kan afstellen he denk mA of niet?
dus als ik dat op die manier doe dan loopt de stroom eig door de meter vandaar dat die niet eraf gaat dus het alarm zal dan ok niet afgaan mits ik bv van de pool af zou schieten maar probeer dar wel iets op te verzinne dat dat niet gebeurt.
bedankt en laat wel iets weten als ik meer weet ben benieuwd
mvg john

dreamer86 0

16 jaar

[quote=dreamer86][quote=ricky]Niet de auto op slot doen als je de amperemeter er tussen hebt,want dan fikt de zekering door van de meter.

-Slot van bestuurdersdeur met schroevendraaier helemaal indrukken alsof hij op slot staat,dit ook met het motorkapslot doen (vergeet niet weer open te doen als je de kap dicht gooit na afloop).
-dan met afstandsbediening op slot.
-Minimaal 20 minuten wachten (naloop van regelapparaten).
-Amperemeter juist instellen en op de polen houden (min accu en min kabel),accupool zit dan nog vast.
-Dan de pool loshalen van de accu,de meter staat er dan tussen (in serie) en de stroom is er niet vanaf geweest.
-Dan zekeringen trekken en op de meter letten.
Max 0,05 ampere.[/quote]
heey,
nu snap ik het ik zal dit wel is gaan proberen neem dat als ik de meter erop zet dat ik hem op die manier ok kan afstellen he denk mA of niet?
dus als ik dat op die manier doe dan loopt de stroom eig door de meter vandaar dat die niet eraf gaat dus het alarm zal dan ok niet afgaan mits ik bv van de pool af zou schieten maar probeer dar wel iets op te verzinne dat dat niet gebeurt.
bedankt en laat wel iets weten als ik meer weet ben benieuwd
mvg john[/quote]
Precies,maar let op dat je geen stroomverbruiker aan zet als de meter erop zit,want zoals je ook al zei de stroom gaat volledig door de meter heen en dan kan de stroom te hoog worden door als je bijvoorbeeld een lamp aan zet,dan fikt de zekering eruit van de meter.
Succes.

ricky 10
badge

16 jaar

das goed ik zal ervoor zorgen dat er nix aanstaat maar het alarm kan ik wel gewoon aanzetten denk ik he of moet ik da nie doen en alles met de steutel sluiten ik heb een naderhand ingebouwd clifford alarm vandaar!
mvg john

dreamer86 0

16 jaar

Gewoon zo doen alsof je hem buiten neerzet,en dan gaan meten.

ricky 10
badge

16 jaar

ik heb het gemeten ik meet geen lekstroom maar dit kan wel uitkomen het probleem is dat het leeg trekken van de accu niet altijd is helaas eig dus het is nogal moeilijk te vinden allemaal.
bedankt
mvg john

dreamer86 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.