close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi S4 Avant 1999: 2.7 biturbo schiet in noodloop

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.7 biturbo

Hallo,

Het volgende probleem is er:

Bij optrekken is er een "schok" voelbaar, de auto gaat dan in noodloop.
Bij uitlezen komt de storing
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

Een log gemaakt, hierin blijft de turbodruk achter tov de gewenste druk (hij blijft dus te laag). De N75 wordt dicht gestuurd vanaf 96% naar minimaal. Turbodruk reageert hier niet op.

De LMM reageert goed, deze stijgt en daalt gelijk aan de turbodruk.

Wie heeft de oplossing?

[url=http://imageshack.us][img]http://img16.imageshack.us/img16/5526/lo...[/img][/url]

Geplaatst door

Mathieu_1 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat betekenen de horizontale (rechts) en verticale waardes ?


je Duty cycle valt wel erg snel weg v/a 3000 RPM heeft deze auto geen variable turbo dat de schoepen vast zitten

De rechteras is de dutycycle in % van 0-100%
De onderste as is niets, dit zijn de punten die gemeten zijn (sample rate)

Het zijn waste-gate turbo's, deze hebben geen variabele schoepen.

Mathieu_1 0

15 jaar

Het wil bij een 2.7 t nog wel eens gebeuren dan de slang voor aan t inlaatspruitstuk, welke van de inlaatbuis vooraan naar de twee spruitstukken loopt, gaat scheuren. De slang scheurt vaak aan de onderzijde, is heel moeilijk te zien. Slang demonteren en controleren op scheuren.

erwinvn 0
badge

15 jaar

[quote=erwinvn]Het wil bij een 2.7 t nog wel eens gebeuren dan de slang voor aan t inlaatspruitstuk, welke van de inlaatbuis vooraan naar de twee spruitstukken loopt, gaat scheuren. De slang scheurt vaak aan de onderzijde, is heel moeilijk te zien. Slang demonteren en controleren op scheuren.[/quote]
Welke slang bedoel je precies?
De zgn rubberen "y-slangen" in het aanzuiggedeelte van de turbo's vlak na de zilverkleurige kunstof y-stuk. of bedoel je direct na de intercoolers?

Mathieu_1 0

15 jaar

Juist de rubberen y- slang bij het zilverkleurige stuk. Helemaal aan de voorzijde van de motor.

erwinvn 0
badge

15 jaar

[quote=erwinvn]Juist de rubberen y- slang bij het zilverkleurige stuk. Helemaal aan de voorzijde van de motor.[/quote]
Ehm. even voor de zekerheid (omdat je praat over 1 slang)

Is het de slang op het bijgevoegde plaatje?

[url=http://imageshack.us][img]http://img22.imageshack.us/img22/1175/in...[/img][/url]

Of bedoel je de slangen waar de divertervalves op zitten?
Zie plaatje


[url=http://imageshack.us][img]http://img22.imageshack.us/img22/6224/ys...[/img][/url]

Mathieu_1 0

15 jaar

juist die op t eerste plaatje

erwinvn 0
badge

15 jaar

[quote=erwinvn]juist die op t eerste plaatje[/quote]
Je had helemaal gelijk, ik heb hem net gedemonteerd en er zit een scheur in...
Nu wachten tot hij binnenkomt bij de dealer :-(

Tnx,

Mathieu

Mathieu_1 0

15 jaar

Fijn dat je wat gevonden hebt.
Hoor t graag als je hem gemonteerd hebt. Weet zeker dat je probleem is opgelost

Erwin

erwinvn 0
badge

15 jaar

Hij is gemonteerd. Hij rijdt weer super.
Nu maar hopen dat ik verder geen gekke dingen meer tegen kom.
Er komen in ieder geval geen storingen meer op.

Nogmaals bedankt,

Mathieu

Mathieu_1 0

15 jaar

Had het niet anders verwacht. Graag gedaan

erwinvn 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.