Hallo,
Het volgende probleem is er:
Bij optrekken is er een "schok" voelbaar, de auto gaat dan in noodloop.
Bij uitlezen komt de storing
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Een log gemaakt, hierin blijft de turbodruk achter tov de gewenste druk (hij blijft dus te laag). De N75 wordt dicht gestuurd vanaf 96% naar minimaal. Turbodruk reageert hier niet op.
De LMM reageert goed, deze stijgt en daalt gelijk aan de turbodruk.
Wie heeft de oplossing?
[url=http://imageshack.us][img]http://img16.imageshack.us/img16/5526/lo...[/img][/url]
Geplaatst door Mathieu_1 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi S4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden
wat betekenen de horizontale (rechts) en verticale waardes ?
je Duty cycle valt wel erg snel weg v/a 3000 RPM heeft deze auto geen variable turbo dat de schoepen vast zitten
Mathieu_1 (0), 15 jaar geleden
De rechteras is de dutycycle in % van 0-100%
De onderste as is niets, dit zijn de punten die gemeten zijn (sample rate)
Het zijn waste-gate turbo's, deze hebben geen variabele schoepen.
erwinvn (0) PRO, 15 jaar geleden
Het wil bij een 2.7 t nog wel eens gebeuren dan de slang voor aan t inlaatspruitstuk, welke van de inlaatbuis vooraan naar de twee spruitstukken loopt, gaat scheuren. De slang scheurt vaak aan de onderzijde, is heel moeilijk te zien. Slang demonteren en controleren op scheuren.
Mathieu_1 (0), 15 jaar geleden
[quote=erwinvn]Het wil bij een 2.7 t nog wel eens gebeuren dan de slang voor aan t inlaatspruitstuk, welke van de inlaatbuis vooraan naar de twee spruitstukken loopt, gaat scheuren. De slang scheurt vaak aan de onderzijde, is heel moeilijk te zien. Slang demonteren en controleren op scheuren.[/quote]
Welke slang bedoel je precies?
De zgn rubberen "y-slangen" in het aanzuiggedeelte van de turbo's vlak na de zilverkleurige kunstof y-stuk. of bedoel je direct na de intercoolers?
erwinvn (0) PRO, 15 jaar geleden
Juist de rubberen y- slang bij het zilverkleurige stuk. Helemaal aan de voorzijde van de motor.
Mathieu_1 (0), 15 jaar geleden
[quote=erwinvn]Juist de rubberen y- slang bij het zilverkleurige stuk. Helemaal aan de voorzijde van de motor.[/quote]
Ehm. even voor de zekerheid (omdat je praat over 1 slang)
Is het de slang op het bijgevoegde plaatje?
[url=http://imageshack.us][img]http://img22.imageshack.us/img22/1175/in...[/img][/url]
Of bedoel je de slangen waar de divertervalves op zitten?
Zie plaatje
[url=http://imageshack.us][img]http://img22.imageshack.us/img22/6224/ys...[/img][/url]
erwinvn (0) PRO, 15 jaar geleden
juist die op t eerste plaatje
Mathieu_1 (0), 15 jaar geleden
[quote=erwinvn]juist die op t eerste plaatje[/quote]
Je had helemaal gelijk, ik heb hem net gedemonteerd en er zit een scheur in...
Nu wachten tot hij binnenkomt bij de dealer :-(
Tnx,
Mathieu
erwinvn (0) PRO, 15 jaar geleden
Fijn dat je wat gevonden hebt.
Hoor t graag als je hem gemonteerd hebt. Weet zeker dat je probleem is opgelost
Erwin
Mathieu_1 (0), 15 jaar geleden
Hij is gemonteerd. Hij rijdt weer super.
Nu maar hopen dat ik verder geen gekke dingen meer tegen kom.
Er komen in ieder geval geen storingen meer op.
Nogmaals bedankt,
Mathieu
erwinvn (0) PRO, 15 jaar geleden
Had het niet anders verwacht. Graag gedaan