Mijn A3 uit 1998 met 302000 km op de teller is vrijwel direct aansluitend op een grote onderhoudsbeurt(Dealer) gaan inhouden.
Pas bij 3200 rpm pakt hij zij normale vermogen weer op maar zodra ik weer een constante snelheid heb is mijn acceleratievermogen verdwenen en verlies ik weer snelheid.
Daarnaast valt me op dat de motor bij stationair lopen veel meer "tikkelt" ( als een koude 20 jaar oude diesel dus)
De dealer weet ook niet direct een oplossing en gaat nu alles uitzoeken (Klinkt mij erg duur voor zo'n oude auto !!)
Wie heeft wellicht een sugestie??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de distributieriem vervangen bij de laatste beurt?
Zoja, dan kan er een foutieve timing ingesteld zijn.
Fijn is dat. Grote (dure) beurt bij de dealer en je krijgt hem met gebreken terug. Dat de dealer het maar kosteloos opknapt. Je betaalt immers voor de beurt en niet ook nog eens voor introductie van ellende. Trouwens de auto is niet oud. Die motor moet makkelijk 5 ton halen. Dan de revisie in zou ik zeggen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar