Audi A3: A3 valt spontaan uit, storing 16706 intermittent

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20V 220.000km

Vanmiddag viel spontaan m'n auto stil voor het stoplicht, na even onder de kap te hebben gekeken en aan de de stekker van de Hall voeler even los te hebben gehad starte ie weer. (tbw. Wat een rot-gevoel heeft dat....sta je daar met je adrie...)
Dit was trrouwens op benzine maar op lpg heeft ie het ook al eens gedaan. Dus ligt niet aan LPG...

Vanavond storingen uitgelezen:

16706 - engine speed sensor (G28) : no signal
P0332 - 35 - 10 - - - Intermittent.

Geen Hall voeler (is G40 toch?) probleem dus.

Meteen even gemeten met de mutimeter aan de toerentalsensor. Tussen pin 2 en 3 zou ik tussen de 450 en 1000 ohm moeten meten volgens Olieslager en meet daar 950 ohm, zou dit er op duiden dat ie is overleden of moet ik toch denken aan een kabelbreuk?

Kan iemand me vertellen hoe ik een draadbreuk zou kunnen opsporen tussen de stekker en de computer? Tussen de zwarte draad en aarde (op accu) meet ik 0,9 Ohm, kan kloppen (mag max volgens boek 1 ohm zijn) maar hoe test ik de andere draden gemakkelijk? Trouwens ik lees ook net op de site van gerrit speek dat er ook foutcodes zijn voor kabelbreuk, als dit zo zou zijn, dan zou die dat toch wel aangeven?16707 etc.

Kan iemand me vertellen of de G28 echt kapot zou zijn? veel voorkomend euvel?

Daxje

Geplaatst door Daxje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Denk dat op het moment je gemeten hebt hij goed is,maar soms een onderbreking heeft tijdens rijden (warmte),zou gewoon deze sensor vervangen,komt wel eens voor dat deze stuk gaan bij meerdere modellen.

Ricky

Daxje (0), 16 jaar geleden

Gister de sensor vervangen, loopt weer als een trein.
Voor dat ik 'm wilde gaan vervangen, moest ik eerst nog een stukje rijden, maar wilde dus mooi niet starten, ik meten en idd 45K ohm, dus stuk. Daarna zag ik de weerstand weer afnemen tot ca 900 ohm en wilde die weer starten! Super. wel duur sensortje trouwens.... maar goed beter dan stil staan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.