ls.
a4 1.6 van 95, met 142000 km. Hiervan komt vlgs mij de startblokkering niet vrij. Als de wagen gestart word loopt ie ca 1 sec. en slaat dan af. Dit gebeurt ook met de reserve sleutel.
Als je hem gewoon op kontakt zet zonder te starten brand het controle lampje van de startblokkering een paar seconden en gaat dan knipperen.
Nav. een aantal andere gevallen, heb ik inmiddels het 2 aderig kabeltje tussen contactslot-ring en het grijze kastje (bij middenconsole) vervangen, helaas zonder resultaat.
iemand nog een advies? Welke zekering (-en) zijn er bijvoorbeeld voor de startblokkering? Kan het systeem zomaar opeens zijn geprogrameerde sleutels vergeten? Is er misschien nog een soort van relais schakeling welke wel eens problemen geeft?
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de storing precies?
De leesring zelf kan ook stuk zijn; is een geheel met de slotcilinder.
is het probleem weg als de sleutels opnieuw worden ingeleerd?
Contactslot wil ook nog wel eens problemen geven. Er moet dan een weerstand geplaatst worden. Dit ivm lekspanningen.
Succes
Groetjes Sander.
17 jaar
[quote=sander_roubal]Er moet dan een weerstand geplaatst worden. Dit ivm lekspanningen[/quote]
sander
kun je dit eens toelichten....
Gr. paul,
@ Paul:
Dat heeft te maken met lekspanningen die ontstaan als de sleutel uit het contact verwijderd wordt. Vandaar de weerstand, deze heft de lekspanningen op.
Groetjes Sander
17 jaar
[quote=sander_roubal]Dat heeft te maken met lekspanningen die ontstaan als de sleutel uit het contact verwijderd wordt. Vandaar de weerstand, deze heft de lekspanningen op[/quote]
kweet niet wie jou dit wijs heeft gemaakt.... het komt in de richting van een broodje aap verhaal...
Gr. paul,
hoe kan ik de leesring testen? of moet ik daarvoor beschikken over testgereedschap/computer.
bvd
[quote=wkhoek]hoe kan ik de leesring testen? of moet ik daarvoor beschikken over testgereedschap/computer.
bvd[/quote]
Yep, meestal geeft hij bij het uitlezen dan de storing signaal te zwak.
[quote]sander_roubal schreef:
Dat heeft te maken met lekspanningen die ontstaan als de sleutel uit het contact verwijderd wordt. Vandaar de weerstand, deze heft de lekspanningen op
kweet niet wie jou dit wijs heeft gemaakt.... het komt in de richting van een broodje aap verhaal...
Gr. paul,[/quote]
Paul; idd broodje aap, doe hem voor mij maar van de BBQ :-) Dit soort lapmiddelen zijn geweldig; als je maar gelooft dat het werkt. Ik heb sinds vanavond een hand weerstandjes in het dasboardkastje gegooid; ben ik zeker van alle elektrische storingen af.
het elektronische grijs/witte kastje was defect (welke tegen het kachel huis vlakbij het gaspedaal is gemonteerd). De erkend reparateur heeft een aantal metingen gedaan, maar kon niet met zekerheid zeggen of het het contactslot/leesring was of het kastje. Hun gevoel ging uit naar het kastje. Die hebben ze vervangen en de sleutels er op ingeleerd. Daarna waren deze problemen weer opgelost.
Op de leesring zit het contact waar het kabeltje ingestoken wordt. Heb zelf met contact 60 zowel de stekker op het kabeltje als ook de contakten op de leesring ingespoten toen de stekker een aantal keren ingestoken en losgehaald. Sindsdien werkt alle weer perfect.
Denk toch dat het vervuiling is, aanslag op de contacten, waardoor je een grote overgangsweerstand krijgt. De contactspray lost die vervuiling op en uit eigen ervaring een goedkope en perfecte oplossing.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar