Audi A4-Avant: A4 2.0tdi BRE komt koud niet op toeren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0tdi BRE

Hallo iedereen,

na een behoorlijke zoektocht heb ik toch maar besloten om er een topic van te maken.

Ik heb dus het volgende probleem: bij een koude start, start de auto prima alleen komt de motor niet verder dan 1300 a 1400 toeren. Als ik gas geef dan zakt het toerental zelfs uiteindelijk naar 1100 a 1200 toeren. En als ik de auto in de D of R zet dan wil hij zelfs soms niet eens van zijn plek. Na een minuut of misschien twee dan 'schiet ie los' en lijkt er wel niks aan de hand en rijd de auto prima. Rijden we dan ergens richting de topsnelheid dan komt hij er, met veel pijn en moeite na 110km/u, bij lange na niet en redt hij net aan de 170km/u.

Ik heb de foutcode '0257 Mass air flow'. Hiervoor had ik ook de P3103 van de smoorklep maar die komt niet meer terug nadat ik de EGR heb laten afsluiten bij VagTechniek.

Ik heb de luchtmassameter en MAP sensor vervangen maar dit heeft niks geholpen. Het vacuüm heb ik ook bekeken en dit lijkt goed, alleen als ik veel rem bij bijvoorbeeld inparkeren of iets dergelijks dan wordt de rem keihard en lijkt het wel of het vacuüm weg is. Na een keer gasgeven is alles weer normaal.

Heeft iemand een idee?

Bobmeister

Geplaatst door Bobmeister (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Tiguan (0) PRO, 9 jaar geleden

is de automaatbak ook uitgelezen op storingen, vaccum je hebt toch denk ik ergens lucht lekkage of de tandempomp zelf
foutcode 0257 is die nog aanwezig, na vervangen Luchtmassameter?

Bobmeister (0), 9 jaar geleden

Bedankt Tiguan voor je reactie!!

De automaat is ook uitgelezen en die had geen foutcode.

Na het vervangen van de lmm kwam de fout weer terug. Hoe kan ik de tandempomp testen? Als ik een vacuumslang eraf trek ergens voel ik dat er een vacuum is.

Na wat te hebben gebrainstormd met wat mensen hebben we ook zitten denken aan de 'Intake manifold actuator' aangezien die op vacuum werkt, maar dit hebben we nog niet kunnen uitsluiten of bevestigen

Tiguan (0) PRO, 9 jaar geleden

storing 0257 Lmm moet als eerste opgelost worden, komt de storing gelijk terug zonder te rijden? heb je de bedrading door gemeten van lmm?
rookt de auto zwart rook? zijn de turbo slangen gecontroleerd + Intercooler wel in orde goed controleren oplekkage

Bobmeister (0), 9 jaar geleden

[quote=Tiguan]storing 0257 Lmm moet als eerste opgelost worden, komt de storing gelijk terug zonder te rijden? heb je de bedrading door gemeten van lmm?
rookt de auto zwart rook? zijn de turbo slangen gecontroleerd + Intercooler wel in orde goed controleren oplekkage[/quote]
Nee hij komt niet gelijk terug! Na het dichtzetten van de EGR bij VagTechniek kwam de code terug na ongeveer 400km.

De auto rookt een beetje zwart en de bedrading is niet doorgemeten, ik zou niet weten hoe. Turbo slangen en intercooler zijn niet gecontroleerd vooral omdat ik tijdens het rijden de druk heb gezien op de computer en die was prima te noemen.

Tiguan (0) PRO, 9 jaar geleden

als ik het goed begrijp de storing lmm 0257, komt niet gelijk terug na het wissen storing met contact uit en aan en uitlezen eerst rijden
dus geen geen bedrading probleem.
heb je een log kunnen maken tijdens rijden van de meetwaardeblok druk? ik vermoed dat je ergens een lekkage heb controleer dat goed

Bobmeister (0), 9 jaar geleden

[quote=Tiguan]als ik het goed begrijp de storing lmm 0257, komt niet gelijk terug na het wissen storing met contact uit en aan en uitlezen eerst rijden
dus geen geen bedrading probleem.
heb je een log kunnen maken tijdens rijden van de meetwaardeblok druk? ik vermoed dat je ergens een lekkage heb controleer dat goed[/quote]
Nee de code komt niet gelijk na het wissen terug.

Ik heb geen log kunnen maken, ik weet ook niet precies hoe dat moet. Ik zal morgen eens alle leidingen nalopen.

Bobmeister (0), 9 jaar geleden

Het heeft even geduurd maar ik heb een logje gemaakt.

[b]Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.clb
Part No SW: 03G 906 016 LR HW: 028 101 272 6
Component: R4 2,0L EDC G000CG 0972
Revision: --H02--- Serial number:
Coding: 0000076
Shop #: WSC 00291 211 85106
VCID: 7EF7FACB29EC543

4 Faults Found
000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 000 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 11
Mileage: 247292 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 1386 /min
Speed: 68.0 km/h
Temperature: 25.2°C
Absolute Pres.: 999.6 mbar
Mass Flow: 12.80 g/s
(no units): 1.76
Temperature: 84.6°C

012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 22
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.86 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 0.0 Nm
Torque: 300.1 Nm

012545 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3101 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 14
Mileage: 249088 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.78 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 0.0 Nm
Torque: 300.1 Nm

012545 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3101 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 14
Mileage: 249088 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.78 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 0.0 Nm
Torque: 300.1 Nm

Readiness: 1 4 0 0 1[/b]

Iemand ideeën?

bert klein (90) PRO, 9 jaar geleden

TE weinig vacuum of vacuumverlies geeft soms hele rare storingen aan,je geeft al aan harde pedaaldruksoms bij inparkeren,vacuumpomp inlaatzijde niet uitgeslagen/zwarte slang naar bekrachtiger niet gescheurd.
vacuumkleprembekrachtiger .
Je zal deze toch afzonderlijk moeten testen op lekkage met een vacuumtester.

vrgr.Bert

Bobmeister (0), 9 jaar geleden

[quote=bert klein]TE weinig vacuum of vacuumverlies geeft soms hele rare storingen aan,je geeft al aan harde pedaaldruksoms bij inparkeren,vacuumpomp inlaatzijde niet uitgeslagen/zwarte slang naar bekrachtiger niet gescheurd.
vacuumkleprembekrachtiger .
Je zal deze toch afzonderlijk moeten testen op lekkage met een vacuumtester.

vrgr.Bert[/quote]
Bedankt Bert Klein voor uw reactie. Ik denk dat ik de auto toch maar weg moet brengen naar iemand die er de voldoende kennis voor heeft die hij nodig heeft. Ik kan een hoop en snap een hoop, maar hier houdt het bij mij op ben ik bang.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.