Audi A6: A6 180PK trekt niet meer bij dat HEET WEER!!!

Bouwjaar: 2000

dag , de auto trekt bijna niets ,voor 180pk te hebben trek hij maar voor 80pk +- ,als ik de airco opzet gaat hij helamaal niet voor uit, dat was vandaag vooraal te merken met dat 34° weer, wat kan dat zijn, bij koud weer heeft hij dat minder,
dank u voor de reacties
jacek

jacek4770

Geplaatst door jacek4770 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Zie de reacties bij je originele vraag: UITLEZEN.

jacek4770 (0), 18 jaar geleden

dag, heb hem vandaag aan de komputer gechangen (rijdend).de luchtmassameter was goed, de turbodruk was zeer laag: max 0.600 bar,normaal moet die +-2.190 geven.ik heb bang dat de turbo kapot is,de EGR klep is afgesloten dus die valt er buiten,maar in beste gevaal zou ook de katalisator verstoopt kunnen zijn denk ik, of ligt dit aan de turbo?
wat denken jullie daar van???
jacek

Erwin2914 (0), 18 jaar geleden

Dit probleem heb ik ook gehad (A4 2.5 TDI 150 pk). 6x uit laten lezen: geen probleem van de LMM (dieselpomp zou defect zijn.. ja ja, ammahoela). Bleek later dat de LMM wel degelijk defect was. Ben er achter gekomen door de LMM-voeler er uit te halen en dan te gaan rijden (stekker er af halen kon ook, hoorde ik later). Toen reed mijn karretje weer als vanouds!! 220 km/u...!! LMM er weer in en de top was nog maar 155 km/u....!!
Gewoon een keer proberen, zou ik zeggen.
Succes
Erwin

jacek4770 (0), 18 jaar geleden

dag erwin,luchtmassameter was het niet ,hebben nieuwe gezet en het bleef zelfde,

Abdel86 (0), 18 jaar geleden

Hoi,

Heb dit zelfde probleem gehad met mijn A6 110pk, bij de dealer dachten ze misschien dat het de turbowas.

Bleek het een slangetje te zijn dat door slijtage lek was, kon ik met het blote oog niet zien maar Jos (tdiclub) had het in 10 minuten gevonden zat ergens bij het vacuumvatje onder de luchtfilterhouder in de beurt.
Misschien dat je hier eens naar moet kijken.

jacek4770 (0), 18 jaar geleden

mercy ben, zal eens zoeken,

jacek4770 (0), 18 jaar geleden

dag, probleem opgeloost, het was de regulator van de turbo,dus die de lucht kontroleer naar de turbo , waardoor de turbo kondstand evenveel druk krijgt bij elke toerentaal;
mercy voor de raad :abdel,erwin,chiel
tot volgende sammenwerking,dag
jacek

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.