Hallo allemaal.
Vandaag geprobeerd om een aandrijfashoes te vervangen van mijn Audi a4 Avant.
Links voor ( aan de zijde het dichts bij het wiel ) heb ik een hoes kapot.
Nieuwe universele hoes gehaald en begonnen.
Wiel eraf, toen begon het gedonder.
De centrale bout is geen bout maar een imbus 14, dus wiel er weer op imbus 14 gehaald.
Naja, na veel geworstel niet los gekregen natuurlijk. (geen goed gereedschap vermoed ik zoals luchtdrukgereedschap etc.)
Maar..
Nu hoor ik het een en ander of het de aandrijfas demonteren aan de versnellingsbak zijde ?
Daar zie ik meerdere inbusboutjes die je los kunt halen.
Kan iemand mijn misschien een verkorte uitleg geven hoe jullie dit doen ?
Misschien doe ik het wel op de moeilijkste manier ?
groeten,
René (stan)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rené
de complete aandrijfas zul je toch echt moeten demonteren, indien je niet over het juiste gereedschap beschikt niet aan beginnen! voorkom meer schade dan nodig. voor iemand die het juiste gereedschap bezit is het slechts een halfuur werk.
Gr. paul,
Mja, zover was ik ook. Maar wil graag wat zelf doen, maar zeker niet verklooien.
Helaas kost een rubbertje(hoes) maar 11 euro, alleen krijg ik van meerdere garages te horen dat dit minimaal 120 euro gaat kosten ?
Misschien is het bij u goedkoper ?
17 jaar
[quote=Stanley11056]Mja, zover was ik ook. Maar wil graag wat zelf doen, maar zeker niet verklooien.
Helaas kost een rubbertje(hoes) maar 11 euro, alleen krijg ik van meerdere garages te horen dat dit minimaal 120 euro gaat kosten ?
Misschien is het bij u goedkoper ?[/quote]
120,- ? dat is nogal wat... ik reken normaal 75,- incl orginele hoes en montage.
paul,
Dan wil ik graag bij u een afspraak maken want daarvoor ga ik niet lopen beunhazen.
PS : de aandrijfashoes die nu stuk is heeft een scheur aan de onderkant, bijna de helft. Ik vermoed dat er bijna geen vet meer inzit.
Ik denk daarom dat ik hier ook niet lang mee moet gaan doorrijden.
17 jaar
[quote=Stanley11056]Dan wil ik graag bij u een afspraak maken want daarvoor ga ik niet lopen beunhazen.
PS : de aandrijfashoes die nu stuk is heeft een scheur aan de onderkant, bijna de helft. Ik vermoed dat er bijna geen vet meer inzit.
Ik denk daarom dat ik hier ook niet lang mee moet gaan doorrijden.[/quote]
stanly
mail mij maar even.
paul,
Die universele 11 hoezen zijn het ook niet, volgend jaar weer naar de klote, en bij een originele (spidan, lorbo of GK) zit een nieuwe centrale bout, vet voor de homokineet en 2 klembanden.
Dat WAS wel altijd zo, maar wij hebben nu uni hoezen waar wij eeuwig garantie op geven. Deze hoes ziet er iets anders uit dan de eerste modellen en kan op bijna iedere auto gemonteerd.
Als na montage van zo'n hoes blijkt dat ie stuk is krijg je subiet gratis een nieuwe. Dit is nog nooit voorgekomen.
Wel juist monteren uiteraard. Dat moet ik spidan nog horen beweren!
Reeds 5 jaar monteren we deze bijna op alle auto's en de 1e kapotte moet nog komen.
Vanmiddag bij Paul Kelder geweest in Ommen, naja 1 word perfect.
Ik heb gewoon de gereedschap en de kennis er niet voor, hij kan het bijna met zijn ogen dicht.
En uiteraard een goed passende hoes, kortom geen gezeur geen gezeik.
Hij wilde zelfs even mijn computer uitlezen ivm. storing aan de cruisecontrole die af en toe optreed.
Helaas begaf de computer het dus dat komt een andere keer wel.
Als met al een goeie prijs voor veel service, en ik kon mooi even meekijken hoe hij het deed.
bedankt voor alle reacties. ! En vooral Paul.
17 jaar
oei paul zonder computer,
zal er toch nog wel eentje tussen de olie hebben staan
groeten davy
[quote=paulkelder]rené
de complete aandrijfas zul je toch echt moeten demonteren, indien je niet over het juiste gereedschap beschikt niet aan beginnen! voorkom meer schade dan nodig. voor iemand die het juiste gereedschap bezit is het slechts een halfuur werk.
Gr. paul,[/quote]
ik heb de mijne vorige zomer laten vervangen, (toevallig ook linkerwiel)
ben erbij geweest toen de monteur m vervangen had.
Hij heeft toch echt de aandrijfas niet los gehaald bij de versnellingsbak, alleen bij de buitenste homikineet (zo heten die dingen toch?)
mijn a4 is dan wel een dieseltje van 1995, misschien dat het dan anders zit ofzo...
17 jaar
[quote=sytze]Dat WAS wel altijd zo, maar wij hebben nu uni hoezen waar wij eeuwig garantie op geven. Deze hoes ziet er iets anders uit dan de eerste modellen en kan op bijna iedere auto gemonteerd.
Als na montage van zo'n hoes blijkt dat ie stuk is krijg je subiet gratis een nieuwe. Dit is nog nooit voorgekomen.
Wel juist monteren uiteraard. Dat moet ik spidan nog horen beweren!
Reeds 5 jaar monteren we deze bijna op alle auto's en de 1e kapotte moet nog komen.[/quote]
mag ik vragen welk merk jij gebruikt?
want mn rechterhoes is nu gescheurd
17 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img514.imageshack.us/img514/6389/...[/img][/url]
Gr. paul,
Bij een a4 is toch het snelste werken de hele as te demonteren. Anders moet de draagarm los en dat is veel meer werk. Dit verhaal gaat bij andere merken niet op, omdat die niet met een flens op de bak zitten gemonteerd. Om lengte te creeren moet de as iets naar buiten dus dan moet de draagarm los. Bij Audi hoeft dat niet en kan de as via de binnenzijde eruit. Niet iedere monteur weet dat.....
De hoezen zijn zoals paul al vermeldde van novatio. Zij geven levenslang garantie op ashoezen, mits ze juist zijn gemonteerd.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar