Bij flink doortrekken ( 5500- 6500 t/min) houdt de motor in en gaan de lampjes van de ESP en ABS branden . Deze doven weer na ongeveer 10 seconden. Bij normaal rijden geen problemen, alleen bij veel vermogen van de motor vragen. Ook met uitgeschakelde ESP treed de storing op.
Iemand een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je hem al uitgelezen?
Ja met onze Multidiag , storing engine Fault read in geheugen was wel te wissen. Bij normaal tot sportief rijden geen problemen. Alleen bij bijna vol tot vol vermogen vragen treed de storing op. Ik heb ook de banden opgemeten ( las hier iets over bij een andere storing met een A6 Quattro)
Dezs zijn voor 5,5 mm en achter rond de 3 mm.
wat betreft het verschil van profieldiepte kan je deze klacht krijgen, achter zullen ze een fractie sneller rond gaan dan voor en gaat de esp ingrijpen wat met spinnende wielen ook gebeurd.
4 x nieuwe banden vandaag storing nog aanwezig.
wat is de foutcode?
Lees de motor eens uit zal ik zeggen. Dat geeft ie ook aan als foutcode.
Foutcode in de automaatbak 1826, deze zat ook in het ABS geheugen. In de motor zaten de volgende codes 1648, 1650, 1753 en 1754.
Zegt iemand dit iets ?
Ron
18161 / P1753
Schakelaar voor tiptronic -F189-
Onaannemelijk signaal
t Afzonderlijke Hall-voelers schakelen niet naar massa
Meetwaardenblok 011 lezen → Anker
Afstelling van de keuzehendelkabel controleren → Rep.-groep37
t Steker bij het schakelmechanisme niet aangesloten
t Geen voedingsspanning op het schakelmechanisme
t Alle 3 tiptronic-kabels onderbroken
Voedingsspanning voor afdekking van schakelmechanisme controleren → Subhoofdstuk
Kabels en stekerverbindingen aan de hand van het stroomloopschema controleren
t Schakelaar voor tiptronic -F189- defect
Afdekking van schakelmechanisme met schakelaar voor tiptronic vervangen → Rep.-groep37
18162 / P1754
Schakelaar voor tiptronic, opschakelen -F189-
Onderbreking/kortsluiting met plus
t Onderbreking/kortsluiting met plus in de opschakeltoets resp. in de bedrading
t Onderbreking/kortsluiting met plus in de tiptronic-toetsen of peddels van het stuurwiel resp. in de bedrading
Meetwaardenblok 011 lezen → Anker
Kabels en stekerverbindingen aan de hand van het stroomloopschema controleren
t Schakelaar voor tiptronic -F189- defect
Voedingsspanning voor afdekking van schakelmechanisme controleren → Subhoofdstuk
Afdekking van schakelmechanisme met schakelaar voor tiptronic vervangen → Rep.-groep37
Control Module Part Number: 4D0 907 558
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0002
Software Coding: 05752
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Deze code blijft terugkomen na het wissen, zou dan toch gewoon de koelvl.temp sensor defect zijn?
Code P1857 en P0102 en P1141 zaten in motorgeheugen .
Houd nu ook in bij accelereren zonder dat ABS en ESP gaan branden. Bij hogere toerentallen gaan ze aan en bij gas los weer uit. Mist gewoon een stuk vermogen.
P0102
16486
Luchtmassameter -G70
Signaal te zwak 1)
P1141
17549
Belastingsregistratie
Onaannemelijke waarde 1)
Controleren of de juiste gasklepregeleenheid is ingebouwd (zie onderdeelnummer)
Luchtmassameter controleren
18265 / P1857
Belastingssignaal
Storingmelding van motorregelapp.
l Het signaal van werkelijk motorkoppel wordt van Motronic-regelapparaat -J220- naar regelapparaat automatische versnellingsbak -J217- overgebracht
l De informatieuitwisseling tussen de regelapparaten verloopt via CAN-bus → Subhoofdstuk
t Het motorregelapparaat herkent een storing in het werkelijk motorkoppel
Meetwaardenblok 009 lezen → Anker
Storinggeheugen van het motorregelapparaat afvragen en storing verhelpen → Rep.-groep01
t Verkeerd of defect motorregelapparaat
t Mechanische storing van de motor
Identificatie van het regelapparaat controleren; Storinggeheugen afvragen en storing verhelpen
John,
De storing is erin gekomen zonder dat er aan de auto gesleuteld is. Ik denk erover om de koelvloeistoftemp. sensor en Luchtmassameter te vervangen. Regelapparaat zou kunnen maar mijn ervaring is dat het meestal iets anders is .
Hoe denk jij hierover.
Ron
dit komt uit elswin en daar staan evt mogelijke oorzaken dwz als je alles uitgesloten hebt blijft het regelapparaat over en mechanische storing van de motor. in jou geval zou ik eerst alles controleren in de meetwaarden voor je gaat investeren.
Lek boven. Vandaag LMM en koelvloeistoftemperatuursensor vernieuwd.
Rijdt weer als vanouds en geen lampjes meer.
Ron
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S6 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar