Ik heb een audi A4 waarvan de airco is uitgevallen. Koude middel leeggetrokken en er bleek 475 gram in te zitten, moet zijn 480 +50 dus geen probleem. Gevuld en uitgelezen, geen foutcodes. In de meerwaarde blokken de aansturing van de DUTY CYCLE compressor afgelezen en hij blijkt vol aangestuurd teworden 0,65 ampere. Volgens mijn beredenering zou de compressor/regelventiel defect moeten zijn. Wie heeft hier ervaring mee, en is dit regelventiel (in de compressor ook te repareren.
MVG Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik begrijp uit je verhaal dat dit een pomp is die continu met de motor mee draaid .
het rubber in de poely/coppeling wou er bij dit type auto nog wel eens stuk gaan waardoor poely wel draaid en compressor niet controleer dit eens.
over het regelventiel in de compressor deze is niet los bij de dealer te krijgen dit wordt dus een complete pomp.
Hetwas inderdaad de poeli die op de compressor zit. Deze heeft een rubberen koppeling in zich ter beveiliging wanneer er iets mis gaat. Dit rubber gaat na verloop van de tijd ook zomaar stuk en draaid de poeli nog wel maar draait de compressor niet meer mee. Ik heb een nieuwe poeli besteld bij de dealer en gemonteerd, Airco werkt weer perfect
Bedankt voor de reacties.
Beste mensen, ik vraag me het volgende af, januari 2003 heb ik een TDI A4 met full optie gekocht voor ¤ 55.000,-januari 2005 is er een laatste controle geweest en bleek dat er nist aan de hand was.Op een gegeven moment (april mei) werd het warmer en constateerder ik dat de airco niet goed functioneerde. Ik naar de dealer waar de auto is aangeschaft, na de airco te hebben nagekeken, vertelde men mij dat er ssn stekker in de airco gerepareerd is en kreeg ik zonder prijsopgave vooraf een nota van +/- ¤ 250.- Hier was ik niet accoord mee gegaan, want mijn airco slaat pas aan wanneer de buiten temperatuur warm genoeg is ?!Hier ben ik tegen in gegaan en een brief geschreven naar de importeur.Ik kreeg te horen dat dit buiten de garantie valt en dus maar zelf moest dokken.Ik ben daarna met de auto op vacantie gegaan en kreeg daar de auto met 30-35 graden celsius niet koud.Bij terugkomst ben ik weer naar de dealer gegaan en daar stelden ze voor dat ze de airco na wilden kijken.Ze hadden de foutcodes gelezen en ze vertelden tegen mij dat een van de 4 regelmotoren vervangen diende te worden en dat er ergens een beknelling zat.Ik met de auto naar een andere garage voor een second opinion waar ik na onderzoek te horen kreeg dat ze een filter hadden vervangen systeem gereset en daarna gaf de systeem geen fouten meer.Ik confronteerde de dealer met deze feit waarop ze de airco nogmaals hadden gecontrolleerd.Systeem gaf geen fouten meer, maar nu koelde de airco niet genoeg meer, in zijn stand low kreeg de monteur de uitgeblazen lucht niet onder de 20 graden.Nu is mijn vraag van als de dealer zelf geeen fouten kan ontdekken komen de onderzoek kosten eigenlijk niet voor rekening van Audi Nederland ?Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn ?
19 jaar
Beste mensen, ik vraag me het volgende af, januari 2003 heb ik een TDI A4 met full optie gekocht voor ¤ 55.000,-januari 2005
Auto is nu bijna 3 jaar oud en werd geconfronteerd dat de stuurbekrachtigingspomp kapot was gegaan. Deze probleem voorgelegd aan de dealer en kreeg antwoord dat zij 50 % van d onderdeel coulance wilden betalen en de totale arbeid en 50 % van de servopomp.Nu had ik geen tijd heb ik deze laten vervangen door een andere bevriende garage.Nu krijg ik als ik de stuur naar links draai een licht zoemend geluid, wie kan mij hierover advies geven ?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar