Is het motorgedeelte van een AJQ gelijk aan die van een AGU motor???
ik heb namelijk een TT waar een AJQ motor in zou horen, er zit ook een AJQ computer in volgens de VAG kast. Alleen op het blok staat AGU in gegraveerd..
kan het zijn dat alleen het motor gedeelte gewisseld is omdat deze gelijk aan elkaar zijn??
Alvast bedankt!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De AGU komt naar mijn idee uit de A3 en heeft 150 pk.
De AJQ komt uit de A3 en de TT,en heeft 180 pk.
Kijk hier eens naar:
http://www.wittebrug.nl/upload/documents...
Lijkt erop dat er gerommeld is met de motor.
Ricky,
Ik weet niet wat je wil weten,doch beide motor codes hebben dezelfde zuigerveren om maar eens wat te noemen
17 jaar
Ik weet dat er verschil in vermogen zit tussen deze motoren, maar zou dit puur door electronica, turbo e.d. kunnen komen... en dat de afmetingen van het blok gelijk zijn? want de AGU motor loopt voor de rest goed, terwijl hij wordt aangestuurd als een AJQ!!!
17 jaar
het is 1 audi en de motor loopt goed.wat wil 1 mens nog meer.
17 jaar
Nou.. bestel maar eens onderdelen... of lees hem maar eens uit.. dan is het wel belangrijk of het dan gaat om een AJQ of AGU motor!!
17 jaar
ligt eraan wat je nodig hebt
17 jaar
AGU heeft K03
AJQ heeft K03s
17 jaar
what is k03 en k03s?
17 jaar
[quote=lou reed]what the is k03 en k03s?[/quote]
De type benaming van de Borg Warner turbo; k03 wordt in de 150 pk versie van VAG gebruikt, k03s in de 180 pk versie.
17 jaar
Mag ik weten wat het verschil tussen ko3 en ko3s is?
17 jaar
De K03s is een gemodificeerde K03
17 jaar
Ik heb zelf een a3 met agu motor. De auto heeft 230000km gelopen zonder problemen maar de turbo begint nu iets meer geluid te maken. Kan ik die vervangen door een ko3s?
17 jaar
Ja, dat kan, de turbo's zijn 1 op 1 uitwisselbaar.
als je dan toch een nieuwe turbo monteerd zou ik gaan voor een K04.
Die past ook en zit op de versie's met 225 pk.
Dan moet je wel de K04.001 nemen die past op een K03 spruitstuk.
Er is ook een K04.023, die zit op de Quattro versie's, is iets anders van vorm, en past niet op een K03 spruitstuk.
Met een K04 moet je wel de injektoren, brandstofdrukregelaar en motormanagemet veranderen.
Eigenlijk moet je de uitlaat dan ook veranderen.
Met dit alles ben je over de 3000 euro kwijt, maar ga je wel richting de 250 pk.
De K03s staat genoeg te koop op marktplaats.
Heb je trouwens ook veel last van olie verbruik?
17 jaar
Bedankt voor je reactie. Nee heb geen last van overdreven olieverbruik, hij verbruikt wel een beetje maar dat is normaal.
Had al gehoord over de k04 turbo met de injectoren. Mijn a3 is al getuned naar 180pk en 310nm, vind ik wel genoeg.
Dus waarschijnlijk als de turbo echt kapotgaat word het een ko3s.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar