Hallo ik heb hier een a3 tdi staan 90pk. Deze auto trekt slecht. De turbo is reeds vervangen maar zonder resultaat. De nieuwe turbo blaast goed en de wastegate sluit ook goed af. In de meetwaardenblokken komt de lmm niet boven de 520 mgs luchtmassa meter is verwisseld met een nieuwe en de uitlaat losgegooid. De brandstof is pure diesel de egr werkt naar behoren en de pomptiming is goed. Ik heb al v analles geprobeerd maar zonder resultaat. Ook onbelast komt de motor niet snel genoeg op toeren (lijkt lui) net als bij een kapotte lmm
ik hoop dat iemand een oplossing heeft
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De magneetklep n75 controleren,denk dat deze niet meer werkt.
werkt ook goed maar ook zonder deze klep (dus wastegate gesloten) trekt hij niet goed
Heb je een originele luchtmassameter gemonteerd?
En staan er een storing(en) in?
wat is de koelwater temp (via diagnose test)
en net wat ricky zegt lmm
stekker van lmm er af effe rijden trekt ie dan harder dan is het zondermeer lmm
turbo druk slangen(dikke slangen) willen nog wel eens poreus worden of scheuren
staat de gasklep(zo mag je die klep eigenlijk niet noemen) net voor de egr wel open
had laatst een opel vectra waar de klep bij 1400 t/min dicht viel
egr trekt de auto niet beter van, die voert juist onverbrande uitlaatgassen terug naar de inlaat, dus die zou ik als eerst weg laten, slang van de facuum halen en een bout in doen, dan blijft er alleen maar vers lucht toegevoegd, dus direkt betere fulling (mengsel) van de cilinders. verbruikt mogelijk minder en trekt beter
14 jaar
[quote=Diablo-Fx]egr trekt de auto niet beter van, die voert juist onverbrande uitlaatgassen terug naar de inlaat, dus die zou ik als eerst weg laten, slang van de facuum halen en een bout in doen, dan blijft er alleen maar vers lucht toegevoegd, dus direkt betere fulling (mengsel) van de cilinders. verbruikt mogelijk minder en trekt beter[/quote]
Wanneer de egr open blijft staan werkt dit niet en moet je hem met een plaatje dichtmaken. De auto moet echter wel roken anders is er niets met de egr. Geeft de auto verder geen foutmeldingen?
Jos.
nee, ik heb er geen problemen mee, ik heb hem afgekoppelt, de slang er af getrokken en een bout in de slang voor het facuum. de gr kan nu niet meer open gana omdat hij niet facuum kan trekken, als ik het goed heb tenminste:P
14 jaar
Nogmaals, wanneer een egr goed werkt merk je niet dat deze afgesloten is of niet (motor wordt hooguit minder snel warm), wanneer deze echter stuk is en open blijft staan werkt het afkopelen van de slang ook niet meer, dan moet ie met een plaatje dichtgemaakt worden.
Ik lees hier trouwens niets over brandstoffilter of controle van het veroegingsmechanisme.....
Jos.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar