Audi A4-Avant: Audi a4 1.8 turbo inhouden koude motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

Hallo techneuten,

Heb zojuist een probleem met een Audi A4 1.8 turbo, als de motor koud is houdt deze erg in. Auto is uitgelezen
en het volgende komt er uit brandstof aanpassing bank 1 multiplicatief systeem te arm, brandstoffilter en koelwatersensor zijn vervangen
en er is een rooktest uitgevoerd de motor zuigt nergens valse lucht. Heeft iemand nog een idee wat voor actie ik verder kan ondernemen,
alvast bedankt.

Volvothebest

Geplaatst door Volvothebest (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Mengsel is of wel veel te arm, dan wel lambda sonde geeft verkeerde signalen.
Kennelijk is het probleem bij stationair minder groot, want daar krijg je geen foutmelding op.

Brandstofdruk (ook rijdend met turbo druk) of brandstofopbrengst al gemeten?
Het kan ook een verouderde sensor zijn (lucht massa meter).

mauranka (0), 11 jaar geleden

bobines als eens laten controleren ?Er is een aantal jaar geleden een terugroepactie geweest van audi dat de bobines niet goed waren,ik heb laatst met mijn 1.8 T hetzelfde probleem gehad,was alleen rijdend uit te lezen.Gelukkig was het "slechts"een bobine.

Dead Silence (0), 11 jaar geleden

[quote=mauranka]bobines als eens laten controleren ?Er is een aantal jaar geleden een terugroepactie geweest van audi dat de bobines niet goed waren,ik heb laatst met mijn 1.8 T hetzelfde probleem gehad,was alleen rijdend uit te lezen.Gelukkig was het "slechts"een bobine.[/quote]
Als een bobine het niet doet, schudt de auto, vanwege onbalans in de motor omdat 1 cilinder het niet doet. Doe de kap eens open. Als het motorblok schudt bij stationair draaien zie je het al. Ook het lampje van de boordcomputer gaat branden en kan middels uitlezen precies zien welke cilinderbank het betreft. Rijdend uitlezen hoeft niet. Bij mijn A4 1.8T uit 2003 was dat ook zo, 46 euro verder en 1 minuut werk loste het probleem op. Overigens niet doorrijden met kapotte bobine want dat sloopt de katalysator vanwege onverbrande brandstof.

kees6216 (0), 11 jaar geleden

Al eens naar de gasklep gekeken?Als deze vervuild is geeft deze ook de sturing van een te arm mengsel en gaat koud slecht lopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.